شناسهٔ خبر: 22757769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین:

رفع مشکلات کشور باید اولویت پژوهش ها باشد

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: از اساتید و پژوهشگران خواهشمندیم، پژوهش ها در راستای رفع مشکلات منطقه و کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، سید ابوالحسن نائینی پیش از ظهر امروز (8 آذر) در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در جلسه ستاد پژوهش هفت محور به منظور تجلیل از پژوهشگران در نظر گرفته شد که پژوهشگر برتر در بین اعضای هیئت علمی، دانشجویان، دانش آموزان و طلاب، پژوهشگر برتر مراکز تحقیقات صنعتی، پژوهشگر برتر مراکز تحقیقات کشاورزی، پزوهشگر برتر مراکز تحقیقات منتخب آرندی، پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی و ایده ها و طرح های فناوری برتر از جمله این محورها هستند.

 

وی ادامه داد: در بحث پژوهش، امسال هم دور هم جمع شده ایم و از پژوهشگران برتر تجلیل می کنیم اما این سوال وجود دارد که چقدر از پژوهش ها در زمینه رفع مشکلات منطقه و کشور مفید بوده است و این امر باید بررسی شود.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: امروز پژوهش محوری یعنی حرکت برای توسعه پایدار و باید توجه داشت تجربه صرف پاسخگوی نیازها نیست و برای بهره وری و رشد پایدار باید تحقیق کنیم بنابراین از اساتید و پژوهشگران خواهشمندیم پژوهش ها را کاربردی کرده و مشکلات را دیده و پژوهش ها در راستای رفع مشکلات منطقه و کشور باشد.

 

وی تأکید کرد: نکته دیگری که در امر پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد تقاضا محور بودن پژوهش ها است امروز باید همه مسئولان در کشور و استان به پژوهش اعتقاد داشته باشند زیرا اینگونه می توانیم رشد کنیم و همه باید به پژوهش بها دهیم.

 

نائینی خاطر نشان کرد: باید ایده ها را پرورش دهیم و مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان تقویت شوند و با تحقیق به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دست یابیم.

 

وی در پایان یادآور شد: امروز سالگرد شهادت یکی از محققان کشور، شهید شهریاری است، دانشمندی که بسیجی وار حرکت کرد و علم را به عمل و تولید نزدیک کرد و ان شاالله راه این شهید استمرار یابد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر استان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما