شناسهٔ خبر: 22742316 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

علی تفرشی:

موسیقی ما باید هویت ایرانی داشته باشد/دیگر صدای خواننده ملاک نیست

علی تفرشی در نشست خبری کنسرت پیش روی خود گفت: موسیقی ما باید هویت ایرانی داشته باشد تا در هر جای دنیا ان را می شنوند بگویند این موسیقی ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، نشست خبری کنسرت علی تفرشی امروز سه شنبه هفتم آذرماه در تالار وحدت برگزار شد. در ابتدای این نشست علی تفرشی با اعتراض به وضعیت امروز موسیقی کشور گفت: متاسفانه با گسترش و دسترسی همه به فضای مجازی و اینترنت، موسیقی بازاری رو به رشد است و دیگر صدای خواننده ملاک نیست و برخی افراد با ترکیب آلات و ابزار موسیقایی، ترانه هایی به اجرا در می آورند که محتوایی ندارد.
وی افزود: افرادی که فعالیت موسیقی می کنند باید بر اساس اصول و علم و دانش پیش روند. موسیقی هایی که اکنون در جامعه شنیده می شود ترکیبی از موسیقی ترکی، عربی، یونانی و غربی است که آنها را آنالیزه کرده و به صورت یک قطعه ملودی اجرا می کنند و نشانی از موسیقی ایرانی در آنها نیست.

این خواننده تصریح کرد: موسیقی ما باید هویت ایرانی داشته باشد تا در هر جای دنیا ان را می شنوند بگویند این موسیقی ایرانی است. کنسرت ما 15 آذر ماه در تالار وحدت برگزار می شود و  قطعات آلبوم «شبت خوش باد من رفتم» که دارای 9 قطعه است در این کنسرت اجرا خواهد شد.

سرپرست گروه موسیقی «ایده» ادامه داد: در این کنسرت یک قطعه قدیمی با ترکیب جدید و دو قطعه بی کلام نیز اجرا می شود. گروه «ایده» آخرین کنسرت خود را در سال 87 برگزار کرد و اکنون بعد از 9 سال به اجرای کنسرت می پردازیم.

سرپرست گروه موسیقی «ایده» در پایان خاطرنشان کرد: مبنای کار این گروه اجرای ملودی سنتی - ایرانی است و در این کنسرت غزل هایی از مولانا، عطار، عراقی و غیره اجرا می شود.

نظر شما