شناسهٔ خبر: 22726854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

صدای غلام‌محمد احسانی خاموش شد

غلام‌محمـــد احســــانی، پیشکسوت موسیقی محلی دیار جام، یکشنبه شب درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این‌بار غلام‌محمد احسانی از هنرمندان پیشکسوت تربت‌جام بود که در سکوت رفت؛ وی بعد از تحمل بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد درگذشت.

حسینعلی مردان‌شاهی یکی از فعالان حوزه موسیقی درباره غلام‌محمد احسانی می‌گوید: استاد احسانی متولد 1333 و از پیشکسوت‌های دیار جام بودند و سابقه همکاری با استاد سرور احمدی را داشتند. همچنین با بیشتر پیشکسوت‌های موسیقی محلی دیار جام ارتباط کاری و دوستانه خوبی داشتند. استاد احسانی سرپرست یک گروه هنری موسیقی نیز بودند. ویژگی ایشان تواضع، فروتنی و ادب‌شان بود. علاوه بر این هیچ‌گاه به حاشیه‌های موسیقی وارد نمی‌شدند و از سویی ارتباط صمیمی با جوانان و نوجوانان داشتند. آقای احسانی استاد اخلاق بودند و در رفتارشان بی‌ادعایی متجلی بود. او درباره آخرین اجراهای این هنرمند پیشکسوت می‌گوید: غلام‌محمد احسانی در همایش خنیاگران جام که در شهریور امسال برگزار شد جزو 18 استادی بودند که از وی تجلیل شد و همچنین یکی از استادانی بود که در آن همایش اجرا داشت.

مراسم تشییع پیکر غلام‌محمد احسانی فردا (هفتم آذر) در تربت جام برگزار خواهد شد. او در قطعه هنرمندان بهشت نبی در کنار پورعطایی، پیشکسوت و هنرمند بنام تربت جام دفن خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما