شناسهٔ خبر: 22725635 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آغاز زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از ۱۶آذر

صاحب‌خبر -
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۷از ۱۶آذر خبرداد و گفت: زمان ثبت نام تا ۲۲آذرماه ادامه خواهد داشت.
توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷و همچنین بیست و سومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از روز پنج‌شنبه ۱۶آذرماه منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز چهارشنبه ۲۲آذرماه پایان می‌پذیرد. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷همزمان با شروع ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgقرار خواهد گرفت و اطلاعیه تکمیلی این سازمان در خصوص نحوه شرکت در آزمون فوق در روز دوشنبه ۱۳آذرماه جاری از طریق سایت سازمان منتشر می‌شود. دکتر توکلی خاطر نشان کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۶و ۷اردیبهشت‌ماه ۹۷برگزار می‌شود.
*ثبت‌نام در آزمون دکتری ۹۷
مشاور عالی سازمان سنجش همچنین از ثبت‌نام ۴۱هزار و ۹۱۶داوطلب تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷خبر داد و گفت: داوطلبان تا روز ۷آذر ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.
حسین توکلی افزود: مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش در هفت گروه آزمایشی و ۲۴۶کد رشته امتحانی از روز چهارشنبه هفته پیش آغاز شد.وی افزود: متقاضیان ضرورت دارد در مهلت تعیین شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و پرداخت مبلغ ۶۰۰هزار ریال (۶۰هزار تومان) اقدام کنند. همچنین با توجه به ارائه خدمات پیامکی در طول آزمون داوطلبان علاقه‌مند به دریافت این خدمات باید نسبت به پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ریال اقدام کنند. توکلی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgانجام می‌پذیرد.وی تاکید کرد: براساس ضوابط، هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش یادآور شد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷روز جمعه ۴اسفندماه ۹۶در حوزه‌های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می‌شود.

نظر شما