شناسهٔ خبر: 22714410 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

وزیر ارتباطات: انحصار شرکت مخابرات در فروش اینترنت به خطوط PCM و ONU رفع شد

وزیر ارتباطات با انتشار پستی در صفحه‌ توییتر خود از رفع انحصار مخابرات در فروش اینترنت به خطوط PCM و ONU خبر داد. وزیر ارتباطات دولت دوازدهم ساعاتی پیش در رسانه ملی توضیحاتی را در مورد تلاش‌ها برای پیشرفت اینترنت ثابت در کشور ارائه داد و عنوان نمود که همین تلاش‌ها سبب می‌شود تا شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت کاهش درآمد سنگینی را با تعرفه‌های جدید متحمل شوند؛ کاهش درآمدی که برای یک دوره ۶ ماهه، ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. «محمدجواد آذری جهرمی»، امشب در رسانه ملی حاضر شد تا گزارشی را در مورد ۱۰۰ روز نخست فعالیتش به عنوان وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم ارائه دهد؛ گزارشی که البته به یک جلسه پرسش و پاسخ تبدیل شد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، روند پیشرفت طرح رجیستری بود؛ طرحی که وزیر ارتباطات توصیه می‌کند تا موبایل‌هایی که در آینده زیر چتر آن قرار نمی‌گیرند را تهیه نکنید. فیسبوک می‌خواهد که با اسکن پست‌های کاربران توسط یک هوش مصنوعی، آثار تمایل به خودکشی در آن ها را کشف کرده و جلوی این کار را بگیرد. برای این منظور هوش مصنوعی فیسبوک در صورت تشخیص خطر، پست افراد را نشانه گذاری می‌کند تا نیروهای انسانی کمپانی بتوانند کاربر را برای مراجعه به مراکز امدادی راهنمایی کرده یا در مواقع ضروری، با نزدیکان فرد برای کمک به او تماس بگیرند. پاناسونیک Eluga C ، گوشی جدید پاناسونیک مجهز به دوربین دوگانه و سه لبه بدون حاشیه (شبیه به شیائومی می میکس) معرفی شد. در ادامه مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت آن را مشاهده کنید. بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، تاکنون چهار هزار سیم‌کارت ارسال‌کننده‌ی پیامک تبلیغاتی مزاحم مسدود شده است. در یک دهه‌ اخیر بازی‌های مستقل ثابت کرده‌اند که خلاقیت، زیبایی و تحسین را باید از آنها آموخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم،‌ ساعاتی پیش با انتشار توئیتی در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد که از این پس، ارائه‌ی خدمات اینترنت ثابت به خطوط تلفن PCM و ONU به‌صورت انحصاری توسط شرکت مخابرات انجام نخواهد شد.

در پستی که وزیر ارتباطات در صفحه‌ی خود منتشر کرده، چنین آمده است:

مدیرعامل مخابرات ایران، امروز خبر رفع انحصار فروش اینترنت برای خطوط PCM و ONU و اجرای بخشی از مصوبه‌ی ۲۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات [ارتباطات رادیویی] را اعلام کرد. در گذشته، مشترکان این خطوط، تنها قابلیت دریافت سرویس از مخابرات ایران را داشتند. اکنون امکان ارائه‌ی سرویس برای سایر شرکت‌ها نیز فراهم شده است.

در خطوط PCM مخابرات با استفاده از روشی به‌نام مدولاسیون کد پالس (Pulse Code Modulation)، ظرفیت هر کابل خود را به چندین خط تلفن ثابت اختصاص می‌دهد و خطوط فیبر یا ONU (مخفف عبارت Optical Network Unit) که در آن مخابرات از رشته‌های فیبر نوری برای توزیع خط تلفن به کاربران بسیار زیادی استفاده می‌کند.

نظر شما