شناسهٔ خبر: 22707948 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

ترغیب کودکان به مطالعه با نمایش« دیواکولا»

نمایش«دیواکولا» به کارگردانی محمد جهان پا از خراسان رضوی، در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در بخش کودک به روی صحنه می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا، محمد جهان پا کارگردان نمایش « دیواکولا» بیان اینکه این نمایش قصد دارد با زبان قصه، کودکان را به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند کند، اظهار کرد: متاسفانه در دنیای کنونی علاقه کودکان به کتاب روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف این نمایش ترغیب کودکان به کتاب و کتاب خوانی است، تأکید کرد: در این نمایش موجودی به نام دیو اکولا وجود دارد که جوهر کتاب های قصه و درسی و... می‌خورد و برگه های کتاب سفید می‌شود.
 
جهان پا در خصوص جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هم گفت: مهمترین و پر انرژی ترین بخش تئاتر کودک  ونوجوان کشور همین جشنواره است.
 
وی با تأکید بر اینکه جشنواره فضایی برای تعامل هنرمندان است، تصریح کرد: در واقع به نظر می رسد برپایی چندین دوره این جشنواره توانسته تماشاگران حرفه ای را نیز تربیت کند.
 
کارگردان نمایش « دیواکولا» اضافه کرد: بنده سال گذشته نیز از جشنواره  بین المللی تئاتر کودک و نوجوان جایزه کسب کردم.
 
جهان پا که سال گذشته با نمایش « مورچه ای به نام موری» در بخش ویژه کودک موفق به کسب رتبه شد، بیان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پایه گذاری هنر تئاتر و نمایش در نسل جدید، تاثیر بسیاری خواهد داشت.
 
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 10 تا 15 آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.

نظر شما