شناسهٔ خبر: 22703674 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

اکران 261 فیلم جشنواره رشد در مدارس استان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 261 فیلم منتخب چهل و هفتمین جشنواره بین الملل فیلم رشد در مدارس استان اکران می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان جنوبی، عباس لامعی صبح امروز اظهار کرد: این فیلم ها در 5 بخش آثار بین المللی ایرانی، بین المللی خارجی، دانش آموزی، فرهنگیان و دانشجو معلمان می باشد.

وی، عناوین فیلم های اکران شده را شامل داستانی کوتاه و بلند، مستند علمی، مستند و پویا نمایی دانست و تصریح کرد: در بخش بین المللی خارجی، آثار  17 کشور من جمله آلمان، سوئیس، آمریکا، استرالیا، ژاپن، افغانستان و انگلستان به چشم می خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: شناسايي، انتخاب و معرفي فيلم‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي از سراسر جهان،  بهره‌گيري از توانايي‌هاي صنعت سينما در آموزش و پرورش و نقش مؤثر آن در پيشبرد فرآيند ياددهي و يادگيري و ارتقاء جايگاه فيلم‌هاي علمی ، آموزشي و تربيتي از نظر كمي و كيفي در سطح کشور و آگاهي از تحولات و نوآوري‌هاي علمي- آموزشي و تربيتي كشورها از مهم ترین اهداف جشنواره به شمار می رود.

وی، تبادل فرهنگي و هنري بين جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، ايجاد ارتباط متقابل بين توليدكنندگان فيلم‌ها و برنامه‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي با علاقمندان و خواستاران امتياز فرهنگي اين نوع آثاروتوسعه فرهنگ به‌كارگيري فيلم آموزشي در فرآيند برنامه‌ آموزشی براي تحقق بسته آموزشي به ‌جاي ‌كتاب ‌درسي را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد برشمرد.

لامعی ضافه کرد: اقتصاد مقاومتي، تولید و اشتغال، تعليم و تربيت اسلامي، سبک زندگي، توسعه آموز شهاي فني و حرفه اي، مشارکت اجتماعي و فرهنگي، علم و زندگي و بخش ویژه از مهم ترین موضوعات فیلم های اکران شده در خراسان جنوبی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی یاد آور شد:  جشنواره بين‌المللي فيلم های علمی ،آموزشي وتربیتی  رشد موجب ارتباط و تبادل فرهنگي بين جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي ديگر و سبب ارتقاء سطح دانش علمي و هنري شركت كنندگان مي‌گردد.

نظر شما