شناسهٔ خبر: 22702661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نعمتی در جمع خبرنگاران:

۳ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری پرداخت شده است/ جلسات معاونان سه قوه با سیف

خبرگزاری میزان- سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۳ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -
۳ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی به سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری پرداخت شده است/ جلسات معاونان سه قوه با سیفبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بهروز نعمتی، در تشریح جلسه غیر علنی امروز ۵ آذر ماه مجلس شورای اسلامی با رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه آخرین وضعیت موسسات مالی اعتباری مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در مورد مشکلاتی که در نحوه پرداخت پول سپرده گذاران وجود دارد مباحثی مطرح شد.

وی با اشاره به این که اقدامات خوبی در این راستا در سطح سه قوه انجام شده است اظهار داشت: خواست نظام و سران سه قوه بر این است که هر چه زودتر مشکلاتی که مربوط به این مجموعه است هر چه سریعتر حل و فصل شود.

نعمتی اضافه کرد: موضوع پرداخت به سپرده گذاران کاسپین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است و سیف در این جلسه اعلام کرد که تاکنون سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به سپرده گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این رقم بیش از ۹۸ درصد مجموعه سپرده گذاران بوده است، سپرده دودرصد باقی مانده که بالای ۲۰۰ میلیون تومان است، نیز قرار است پرداخت شود، البته بخشی از پول برخی از سپرده گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومان نیز در حال پرداخت است.

نعمتی یادآور شد: در این جلسه بنا شد، سپرده افراد در سایر موسسات مالی تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود و این کار در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس ادامه داد: مجموعه این پرداخت‌ها ۹۵ درصد کل سپرده‌ها خواهد بود و در این راستا امیدواریم ۵ درصد باقی مانده با تدبیر سران سه قوه و قوه قضاییه انجام شود.

نعمتی در پایان تاکید کرد در این جلسه بنا شد که جلساتی میان معاونان سه قوه (اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ) با ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما