شناسهٔ خبر: 22689431 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همدان در تکاپوی برگزاری جشنواره تئاتر کودک ونوجوان/حضورهشت نمایش خارجی

همدان - ایرنا - دبیر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به آماده سازی 16 سالن آمفی تئاتر برای برگزاری این رخداد فرهنگی اشاره کرد و گفت: همدان در تکاپوی فراهم کردن شرایط مطلوب برای برپایی این دوره از جشنواره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مریم کاظمی روز شنبه در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان درهمدان اظهار کرد: شعار امسال جشنواره 'کودکی همسفر قصه ها' است و پوستر جشنواره با همین مضمون طراحی و به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینکه بودجه جشنواره امسال 15 درصد افزایش دارد، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره به غنای بیشتر و کیفیت بخشی برنامه ها توجه بیشتری می شود، به طوریکه 48 نمایش به روی صحنه می رود که شامل 10 گروه از همدان است که 2 گروه در بخش مسابقه و هشت گروه در شهرستان های این استان برنامه های خود را اجرا می کنند.

**پذیرش هشت اثر خارجی در بخش بین الملل
کاظمی به پذیرفتن هشت اثر خارجی در بخش بین الملل این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: این آثار از کشورهای روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکمنستان، آذربایجان، فرانسه، آلمان و دانمارک انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: همچنین 30 گروه از سراسر کشور نمایش های خود را اجرا می کنند و حضور این آثار برای ارتقای شاخص های تئاتر داخلی به ویژه برای استان همدان فرصت خوبی است.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، حضور پررنگ دانش آموزان را از ویژگی های جشنواره امسال ذکر کرد و گفت: تئاتر باید در بین دروس آموزش و پرورش گنجانده شود.
کاظمی بیان کرد: تئاتر مقوله ای علمی است و مانند مباحث ریاضی و ادبیات فارسی باید به دانش آموزان آموخته شود.
وی از انجام تبلیغات محیطی و آماده سازی فضای شهر همدان درچند روز آینده خبر داد و گفت: تاخیر به وجود آمده به دلیل تقارن با عزاداری های محرم و صفر بوده است.
دبیرجشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه بخش داوران کودک از جشنواره امسال حذف شده است یادآورشد: داوری آثار کاری تخصصی است و ترجیح می دهیم کودکان از برنامه های شاد و متنوع بهره مند شوند.
وی از مردم و مسئولان همدان خواست برای ماندگاری جشنواره در این استان تلاش کنند و شرایط و امکانات را باب میل جشنواره و مهمانان ارتقا دهند.
همدان از 10 تا 15 آذرماه سال جاری میزبان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده:زارع

انتهای پیام /*

نظر شما