شناسهٔ خبر: 22686906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اعلام آمادگی روسیه برای همکاری ضدتروریستی با مصر

روسیه حمله تروریستی به مسجد در منطقه سینای مصر را محکوم و برای همکاری با این کشور در مبارزه با گروه های تروریستی اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / این حمله تروریستی در روستای الروضه واقع در 40 کیلومتری غرب العریش روی داد. نمازگزاران حاضر در این مسجد از جمله پیروان یک گروه صوفیه موسوم به طریقت جریری بودند. بر اثر انفجار بمب و نیز تیراندازی تروریست ها به سوی نمازگزاران و گروه های امدادی دست کم 235 نفر کشته و بیش از 110 نفر هم مجروح شدند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده، با ابراز همبستگی با دولت و ملت مصر در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، با خانواده های قربانیان ابراز همدردی و برای مجروحان نیز سلامتی و بهبودی مسالت کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: با محکوم کردن قاطعانه این جنایت در صحرای سینای مصر، بر موضع روسیه بر بیزاری از هر گونه مظاهر تروریستی صرف نظر از انگیزه مشوقان و عاملان آن تاکید و آماده گسترش همکاری ها با مصر و سایر کشورها برای مقابله موثر با تهدید تروریستی هستیم.
بنا بر گزارش رسانه ها، یک مسجد صوفی در روستای الروضه واقع در 40 کیلومتری غرب العریش در منطقه سینای مصر روز جمعه مورد حمله تروریستی قرار گرفت که به گفته مقامات ، تاکنون دست کم 235 نفر کشته شدند .  این بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ معاصر مصر قلمداد می‌ شود. / ایرنا

نظر شما