شناسهٔ خبر: 22668571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت‌الله صدیقی با اشاره به شکست داعش:

دشمنان هر چه تلاش کردند ضعیف‌تر شدند و ما قوی‌تر شدیم/ بسیجی الگو است و باید الگو بماند

خطیب نماز جمعه تهران شکست داعش را ادامه شکست‌های پی‌درپی‌ و ذلت‌بار رژیم صهیونیستی و برای استکبار جهانی فراموش ناشدنی خواند و گفت: دشمنان هرچه تلاش کردند ضعیف‌تر شدند و ما قوی‌تر شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران متلاشی شدن شجره خبیثه داعش به دست جبهه مقاومت اسلامی را حادثه‌ای امیدوارکننده و نشانه استمرار عنایت خاص خدا و نصرت الهی بر مجاهدان، مخلصان، ایثارگران و ولایتمداران عالم دانست.

وی شکست داعش را در حقیقت شکست ذلت‌بار مادر ناپاک صهیونیست بین‌الملل و استکبار، آمریکا و اسرائیل خواند و گفت: اینها عجب بد مادری هستند و بد نطفه‌ای را در دامن عربستان و دیگر مزدورانشان کاشتند و داعش عجب بدثمره ای بود که در عالم بشریت ایجاد تشویش، ناآرامی، اضطراب و ناامنی کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که داعش خوابی بود که اینها بعد از شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه، ۶ روزه و ۵۱ روزه برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی دیده بودند، افزود: جهان عرب که شعار عربیت می‌دادند و در شش روز جنگ همه ورشکسته، وامانده و عقب رانده شده و هیچ کاری نتوانستند بکنند، امروز قدرت مقاومت را دیدند.

وی خاطرنشان کرد: وقوع انقلاب الهی در ایران و بلند شدن پرچم هدایت جهانی به دست یک دین‌شناس دین‌دار و ولی فقیه نشان داد که کارهای نشدنی با ولایتمداری، انسجام، ایمان و اخلاص شدنی خواهد بود.

استکبار شکست‌های رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد

آیت‌الله صدیقی شکست‌های پی‌درپی و ذلت‌بار رژیم خبیث صهیونیستی را برای استکبار جهانی فراموش ناشدنی خواند و اظهار داشت: تمام این پیروزی‌ها الهامی از دین، ولایت، جهاد، شهادت و حرکتی درست و هدایت شده با علم و تقوا بود.

وی با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران وقتی دیدند نقشه‌های دیرینه آنها نقش بر آب می‌شود توطئه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: اینها خیال می‌کنند با انقلاب اسلامی ایران طرف هستند و اقدام به اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی می‌کنند در حالی که خبر ندارند دست خداوند با ما است.

امام جمعه موقت تهران افزود: همان‌گونه که انقلاب پیامبر ما را قدرت‌های عصر نتوانستند از بین ببرند، به تعبیر سردار سرافراز و مالک اشتر زمان، چهره نورانی و دینی ما این فرمانده شجاع و ولایت‌پذیر و عاشق ما سردار سلیمانی، هر فشاری ما دیدیم، دیدیم که این فشار مقدمه یک ولادت جدید با یک فرزند نورانی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: اینها با جنگ و ایجاد آشوب و مجهز کردن گروهک‌ها و ترور، همه گونه نقشه را علیه ما اجرا کردند اما هر چه کردند ما قوی‌تر شدیم و آنها ضعیف‌تر شدند ما پیش رفتیم و آنها پس رفتند.

آیت‌الله صدیقی نقشه شوم دیگر استکبار را ایجاد شجره خبیثه ننگین داعش عنوان کرد که مجموعه جنایات گذشته تاریخ بشر در این کانون ظلم و بی‌رحمی خلاصه شده و جمعیتی تشکیل شده بود که یک خلافت جعلی اسلامی را رقم زدند و صدها هزار کیلومتر از سرزمین‌های دو کشور عراق و سوریه را غصب کردند.

جنایت‌های داعش با چراغ سبز آمریکا بود

خطیب نماز جمعه تهران تخریب و سوزاندن ده‌ها و صدها مسجد با مسجدی‌هایش و عملیات انتحاری جوان‌های فریب‌خورده و بدبخت را بخش کوچکی از جنایت‌های داعش عنوان کرد که سردار سرفراز حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ای سراسر ادب و تواضع به رهبر معظم انقلاب گزارش داده بودند.

وی افزود: داعش همه جنایت‌ها را با چراغ سبز آمریکا صورت داد به طوری که رییس جمهور جدید آمریکا رقیب انتخاباتی خود را مورد سرزنش قرار می‌داد که شما داعش را درست کردید هر چند خود ادامه دهنده راه پلید اصنافش قرار گرفت.

آیت‌الله صدیقی رمز پیروزی بر داعش را در قدم اول نصرت الهی و در ادامه اخلاص، الهام و تأییدات غیبی رهبر معظم انقلاب، نقش مرجعیت عراق حضرت آیت‌الله سیستانی، فرماندهی بی‌بدیل بی‌ریای عاشقانه عارفانه سردار سلیمانی، ایمان، ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی جوانان رشید بسیجی، بسیج مردمی سوریه و حشدالشعبی و ارتش سوریه و عراق و دو دولت مقاوم این دو کشور و البته حمایت‌های دولتمردان ایران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی که دیروز عراق را در مقابل ما قرار داده و فرزندان یک خانواده را به جنگ علیه هم وادار کرده بود امروز می‌بیند که آنها در صف واحدی مقابل دشمنان خود ایستاده‌اند و این رویه‌ای است که آمدن امام عصر(عج) را نوید می‌دهد و می‌رود که آن حضرت را در رأس امور حاکم بر جهان ببیند.

بسیجی الگو است و باید الگو بماند

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود هفته بسیج را گرامیداشت و با بیان این‌که بسیجی الگو هست و باید الگو بماند، بصیرت، اخلاص، اقدام به موقع و به انداز و تعبد را از ویژگی‌های بسیجیان برشمرد و اظهار داشت: بسیج شریانی از آن قله است که جامعه را با مکتب و رهبری مکتب مرتبط می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها، اربابان قلم و هنر در تحکیم این شجره‌ای که به دست امام غرس شد و از حسنات زمان بود و نه تنها در ایران یک خلعی را پر کرد بلکه در عراق و سوریه غوغا کرد و امروز نیز در یمن مظلوم که با ایمان و روحیه بسیجی در مقابل جنایتکار قارون مزدور و عیاش سعودی مقاومت می‌کند، به خوبی معرفی کنند.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: بسیجی یعنی حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله و حزب الهی او که افتخار اسلام و عرب و خوار چشم مزدوران در منطقه هستند، به راستی که آنها نوکران امام زمان(عج) و جان برکفان عاشق و تاریخ‌سازان امروز و فردا و الگوهای مناسب هستند.

وی در پایان وقوع زلزله مصیبت‌بار غرب کشور که جان صدها انسان را گرفت و جامعه ما را از ادامه حیات آنها محروم کرد تسلیت گفت و آن را امتحان بزرگ خدا عنوان کرد.

حضور رهبری در مناطق زلزله‌زده تسلای دل مصیبت‌دیدگان بود

خطب نماز جمعه تهران حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده را تسلای دل مصیبت‌دیدگان عنوان کرد و با اشاره به این‌که در مرحله نجات همه مسؤولان، دولت، هلال‌احمر و ارتش و سپاه مجاهدانه عمل کردند و به موقع حضور پیدا کردند اما کار امداد به زلزله‌زدگان را بسیار مهم دانست.

وی ایجاد خانه مناسب برای زلزله‌زدگان را بسیار ضروری خواند و تصریح کرد: مردمی که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مجاهدانه و ایثارگرانه تلاش کردند همه‌نوع کمک می‌کنند اما در مسأله کمک‌رسانی و نجات نقش اورژانس بی‌نظیر است و با مدیریت صحیح ان‌شاءالله بتوانند مشکلات را حل کنند.

تسلیت روز هشتم ربیع‌الاول ایام شهادت امام حسن عسکری(ع)، تبریک به مناسبت ۱۷ ربیع‌الاول میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و تسلیت برای فرا رسیدن ایام رحلت علامه میرزا علی قاضی از سخنان ابتدایی آیت‌الله صدیقی بود که در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به بیان آنها پرداخت./920/۲۰۱/ح

نظر شما