شناسهٔ خبر: 22638942 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

توزیع 60 هزار جلد کتاب برای مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس البرز

مسعود مهران نیا گفت: 60 هزار جلد کتاب ویژه سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در مدارس این استان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان البرز، مسعود مهران نیا گفت:امام شناسی 14 معصوم (ع) ،حفظ نور، نهج البلاغه ، احکام و گنجینه ، اذان و احکام،حضرت محمد (ص ) ، صحیفیه و سنام حفظ قرآن کریم در بین دانش آموزان دوره ابتدایی ، متوسطه دوره اول و دوم در بین دانش آموزان مدارس البرز توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در چهار سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری خاطر نشان کرد: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی در رشته‌های قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز در سال تحصیلی 97-9 برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، شناخت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تربیت نخبگان قرآنی در مدارس ذکر کرد و یاد آور شد: توزیع این کتاب ها به عنوان یک منبع اطلاعاتی تخصصی نقش موثری در موفقیت دانش آموزان در رشته های مختلف قرآن ، عترت و نماز دارد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی فعالیت آموزش و پرورش البرز در حوزه تعلیم و تربیت، آشنایی دانش‌آموزان با قرآن، معارف اسلامی و نشر ارزش‌های قرآنی، اسلامی و انقلابی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: دراین مسابقات دانش آموزان و معلمان شرکت می کنند تا در یک رقابت تخصصی توانمندی و استعداد خود را با سایر دانش آموزان کشور به نمایش بگذارند.

مهران نیا اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته در مرحله آموزشگاهی 15 هزار دانش آموز در این استان شرکت کردند که 6 هزار و 337 دانش آموز در مسابقات آموزشگاهی قرآن ، عترت و نماز برتر شناخته شدند.

وی گفت: مهران‌نیا گفت: پس از ارزیابی داوران 1500 دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند و حائز رتبه اول تا نهم شدند.

وی در ادامه به راه یابی 74 دانش آموز البرزی در مرحله کشوری مسابقات قرآن ، عترت و نماز پرداخت و افزود: 8 دانش آموز و معلم این استان در مرحله کشوری رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

وی تاکید کرد: امسال پیش بینی می کنیم تعداد دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآن ، عترت و نماز نسبت به سال قبل 2 درصد رشد داشته باشد.

نظر شما