شناسهٔ خبر: 22633326 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور بیش از 40 قصه گو در جشنواره قصه گویی در سمنان

حوزه‌ پنج قصه گویی کشور، با حضور 41 قصه‌گو در کشور برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رضا قمر زاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از شرکت شش هزار و ۷۳۷ قصه‌گو از سراسر کشور در جشنواره قصه گویی بین المللی به میزبانی سمنان خبر داد.


وی افزود:جشنواره قصه گویی در سه بخش آزاد با درون‌مایه آموزشی و تربیتی (ویژه قصه‌گویان ایرانی و خارجی)، بخش رضوی(ویژه قصه‌گویان ایرانی) و بخش قصه‌های کهن با داستان‌های شاهنامه و فولکلور (ویژه قصه‌گویان ایرانی) برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: در حوزه‌ پنج، ۴۱ قصه‌گو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و پس از داوری نهایی، پنج قصه‌گو در بخش کانونی و یک قصه‌گو در بخش رضوی به مرحله‌ کشوری دعوت می‌شوند و از مجموع پنج حوزه، ۵۲ قصه‌گو به بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که یکم تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، راه می‌یابند.


وی با اشاره به شرکت سه هزار و ۱۷۴ نوجوان در این جشنواره اظهار کرد: سه هزار و ۹۰ نفر از شرکت کنندگان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را مربیان فعال مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر کشور تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام / د


بیش از 40 قصه گو در جشنواره قصه گویی در سمنان به رقابت می پردازند

نظر شما