شناسهٔ خبر: 22627425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عراقچی: اتحادیه اروپا اکنون ایران را به عنوان یک کشور دارای تکنولوژی هسته ای به رسمیت می شناسد

تهران - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه با اشاره به تمایل اروپایی ها به همکاری با ایران در زمینه هسته ای گفت: اتحادیه اروپا اکنون ایران را به عنوان یک کشور دارای تکنولوژی هسته ای به رسمیت می شناسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی شامگاه سه شنبه با انتشار تصویری از سمینار 'همکاری‌های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها' در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اتحادیه اروپا اکنون ایران را به عنوان یک کشور دارای تکنولوژی هسته ای به رسمیت می شناسد و خواهان ‌گسترش همکاری با ایران در این تکنولوژی حساس است.
سمینار 'همکاری‌های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها' در قالب سومین دور گفت و گوهای سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا روز سه شنبه در اصفهان آغاز شد.
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخنرانان اصلی این سمینار دو روزه هستند.
سومین دور از گفت وگوهای سطح بالای ایران و اروپا به ریاست سیدعباس عراقچی و هلگا اشمید روز گذشته در تهران آغاز شد.
انرژی محیط زیست، مسایل اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر، حقوق بشر و مسایل منطقه ای از مهمترین محورهای گفت وگوهای سطح بالای تهران و بروکسل است.
بعد از اجرایی شدن سند برجام، طرفین 2 دور گفت و گو در تهران و بروکسل انجام داده اند این در حالی است که ایران و اتحادیه اروپا در سال های گذشته نیز گفت و گوهایی در قالب های انتقادی و سازنده داشته اند.
برجام موانع حقوقی همکاری های بین المللی هسته ای با ایران را هم از میان برداشته است به طوری که بر اساس ضمیمه سه برجام، کشورها باید در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای نیز با ایران همکاری کنند.
سیام**6984**1449**تنظیم: امیر خان زاده**انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*

نظر شما