شناسهٔ خبر: 22614884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر استفاده از تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار

بخش غیردولتی از تسهیلات ویژه و مناسب صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری کهگیلویه وبویراحمد استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع تاکید بر استفاده از تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایداراستاندار گفت: از محل صندوق توسعه ملی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار تسهیلات برای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری کشور اختصاص یافت که ۲.۵۵ درصد این منابع براساس شاخص هائی نظیر جمعیت روستائی، نرخ بیکاری و درآمد سرانه به استان اختصاص یافت که حدود ۳۸.۲۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.
مجید محنائی افزود: از این میزان تسهیلات ۴۵ درصد به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۵ درصد به فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات، ۱۰ درصد به صنایع و معادن کوچک، ۱۰ درصد به گردشگری، ۱۰ درصد به صنایع دستی و فعالیت‌های فرش دستباف و ۱۰ درصد به سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستائی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر اختصاص می‌یابد.
به گفته وی مناطق هدف اجرای طرح روستا‌ها با اولویت مناطق عشایری،محروم و سرمایه در گردش برای نواحی صنعتی روستائی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر است.
محنائی گفت: این تسهیلات با نرخ سود صفر درصد (به صورت سپرده گذاری قرض الحسنه) از طرف صندوق توسعه ملی در بانک‌های عامل سپرده گذاری می‌شود و البته میانگین نرخ سود مقرری شش درصد خواهد بود.

نظر شما