شناسهٔ خبر: 22587056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

ادامه بگیر و ببندهای بن سلمان در خاندان سعودی

صاحب‌خبر -

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است عربستان به ازای آزادی برخی از افراد بازداشت‌شده در روزهای اخیر، خواستار توقیف و مصادره دارایی‌های آنها شده است.به گفته یک منبع آگاه، دولت عربستان، پول نقد، سهام و اموال غیرمنقول را از یکدیگر تفکیک کرده است. همچنین دولت عربستان در پی آگاهی از میزان موجودی این افراد در حساب‌های بانکی است. به گفته یک منبع آگاه، در روزهای اخیر یک تاجر سعودی، ده‌ها میلیون ریال سعودی از حساب خود برداشت کرده تا آن را در ازای آزادی‌اش به دولت بپردازد. در موردی دیگر یک مقام بلندپایه سابق حاضر شده چهار میلیارد ریال سعودی از سهام خود را به دولت واگذار کند.
یک منبع دیگر به رویترز گفته دولت سعودی در چند روز اخیر از مسدود کردن حساب‌ها فراتر رفته و دستور توقیف و مصادره دارایی‌ها را صادر کرده است. به گفته یک منبع آگاه دیگر اگر بازداشتی‌ها به‌صورت داوطلبانه اموال «نامشروع» خود را به دولت سعودی بدهند روزهایی که در هتل مجلل ریتز-کارلتون ریاض بوده‌اند، به عنون مجازات آنها محسوب خواهد شد. برپایه گزارش‌های منتشر شده بسیاری از افراد بازداشت‌شده در این هتل به‌سر می‌برند. رویترز به نقل از منابع خود نوشته، مقام‌های سعودی با کمک حسابرس‌های بین‌المللی، بازرس‌‌ها و افرادی که در ردگیری حساب‌های بانکی تجربه دارند، به دنبال دارایی‌هایی افراد بازداشت شده هستند و نمایندگان بانک‌ها هم بلافاصله دستورها را اجرا می‌کنند. روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید مقام‌های عربستان سعودی در ادامه آنچه طرح مقابله با فساد خوانده‌اند، شماری دیگر از نظامیان بلندپایه این کشور را بازداشت کرده‌اند.
اخیرا کمیته‌ای برای مبارزه با فساد در عربستان سعودی شکل گرفته که چند مقام‌ بلندپایه حکومتی از جمله بیش از ۱۰ شاهزاده، چهار وزیر دولت فعلی، و شماری از مقام‌های سابق را به اتهام فساد مالی بازداشت و حساب‌های بانکی آنها را مسدود کرده است.
 

نظر شما