شناسهٔ خبر: 2258548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصويري/ لاوروف تماس پايدار ميان دولت اوکراين ومخالفان را خواستار شد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/08/29
00:01:54.03
وزیر امور خارجه روسیه از دولت اوکراین درخواست کرد تماس پایداری را با مخالفان جدائی طلب در شرق این کشور برقرار کند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحدمرکزی خبر، سرگئی لاوروف وزیرامور خارجه روسیه روز چهارشنبه در سخنرانی خود در دومای این کشور از دولت اوکراین درخواست کرد برای رفع تنش در این کشور تماس پایداری را با مخالفان جدائی طلب شرق برقرار کند.
سرگئی لاوروف آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی را به حمایت غیرمسئولانه از دولت کی یف متهم کرد و گفت آمریکا و کشورهای اروپایی اقدامات دولت اوکراین را در بخش نقض حقوق بشر، بی قانونی و جنایات جنگی نادیده می گیرند. وی گفت این کشورها را مسئول کودتای نظامی در اوکراین می داند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت تنها راه دستیابی به صلح در اوکراین این است که دولت این کشور و مخالفان به توافقنامه صلح مینسک پایبند باشند.
هفته گذشته تحرکات نظامی زیادی در اطراف مناطق شرق اوکراین که در اختیار مخالفان این کشور است مشاهده شده است و این موضوع نگرانی ها مبنی بر شروع مجدد جنگ و درگیری ها را در این مناطق تشدید کرده است.
غرب روسیه را به حمایت تسلیحاتی و ارائه کمک به مخالفان جدایی طلب شرق اوکراین متهم می کند اما مسکو این اتهامات را رد می کند. با وجود اعلام آتش بس در اوکراین افراد نظامی و غیرنظامی در درگیری ها متناوب در مناطق مختلف اوکراین جان خود را از دست می دهند.
پترو پورشنکو رئیس جمهور اوکراین به علت نگرانی از تشدید تنش و خصومت اوایل ماه جاری دستور داد تعداد نظامیان این کشور در مناطق شرقی که هنوز کنترل آنها در اختیار نیروهای دولتی است افزایش بیابد.
00:03:52.00

نظر شما