شناسهٔ خبر: 22577778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عدم جمع آوری زباله‌ها سلامت زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

خبرگزاری صداوسیما

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عدم جمع آوری زباله‌ها در مناطق زلزله زده سلامت مردم را به طور جدی تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار عدم جمع آوری زباله‌ها سلامت زلزله‌زدگان را تهدید می‌کندداشت: متاسفانه علی رغم گذشت بیش از یک هفته از وقوع زمین لرزه در شهرستان سرپل‌ذهاب همچنان شاهد تلنبار و پراکندگی زباله‌ها در خیابان ها، پارک‌ها، کوچه‌ها، معابر و کنار چادر‌های اسکان شهروندان هستیم.

امیر کرمی افزود:اگر این وضعیت همچنان تداوم پیدا کند علاوه بر فاجعه زیست محیطی ناشی از پخش زباله‌های تولیدی که عمدتا پلاستیکی هستند، به دلیل عدم تجزیه پذیری و نیز به دلیل ازدیاد جوندگان و سگ‌های ولگرد ممکن است موجب بروز و شیوع اپیدمی ناشی از بیماری‌های مرتبط باشیم که آثار وتبعات ناشی از آن به مراتب میتواند بیشتر ازخسارت ناشی از زلزله باشد.
وی گفت: با وجود تاکید مکرر مسئولین بهداشت استان و شهرستان در خصوص بهینه سازی مدیریت پسماند‌های تولیدی، مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علیرغم وجود پرسنل و تجهیزات کمکی مناسب در شهرداری سرپل ذهاب، به دلیل نبود یک برنامه ریزی و سازماندهی مناسب در این خصوص تهدید بهداشتی ناشی از جمع آوری و دفع نامطلوب زباله، موجب نگرانی و دغدغه مسئولین بهداشت و مردم شهرستان زلزله زده سرپلذهاب گردیده است.

نظر شما