شناسهٔ خبر: 22570592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظامیان زیمبابوه مانع حرکت تظاهرکنندگان به سمت کاخ ریاست جمهوری شدند

ارتش زیمبابوه روز شنبه از هزاران تظاهر کننده در خیابان های پایتخت این کشور درخواست کرد تا نظم و مقررات را رعایت کنند و در خصوص "عوامل تحریک کننده" هوشیار باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتد پرس از هراره، نظامیان زیمبابوه  روز شنبه مانع هزاران تظاهرکننده ای شدند که به سمت کاخ ریاست جمهوری در هراره می رفتند. این تظاهرکنندگان کناره گیری رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه را خواستارند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از هراره،‌ تظاهرکنندگان در 200 متری کاخ ریاست جمهوری تحصن کردند. نظامیان که صورت خود را با نقاب پوشانده بودند بر این تظاهرات نظارت داشتند و در عین حال بالگردهایی ناظر این صحنه بودند. نظامیان مانع هزاران تظاهرکننده ای شدند که به سمت اقامتگاه خصوصی رابرت موگابه در حومه هراره می رفتند. 

ارتش زیمبابوه از تظاهرکنندگان خواست نظم را رعایت کنند

ارتش زیمبابوه روز شنبه از هزاران تظاهر کننده در خیابان های پایتخت این کشور درخواست کرد تا نظم و مقررات را رعایت کنند و در خصوص "عوامل تحریک کننده" هوشیار باشند.
ارتش زیمبابوه در بیانیه خود در این باره اعلام کرد عوامل تحریک کننده ممکن است با حضور در میان مردم، تلاش کننده تا تلاش هایی را که با هدف برکناری دائمی رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور انجام می شود به انحراف بکشند.
 این بیانیه ارتش زیمبابوه توسط تلویزیون دولتی این کشور پخش شد. صدور این بیانیه در حالی است که بیشتر مردم ساکن هراره در حال تظاهرات به سمت محل اقامت موگابه هستند.
در این بیانیه، ارتش از حضور مردم تظاهرات کننده در خیابان قدردانی و اعلام کرده است "عملیات" به منظور دستگیری برخی از مقامات عالی کشور که نزدیک به موگابه هستند ادامه دارد.

برگزاری تظاهرات علیه موگابه در دومین شهر بزرگ زیمبابوه

یک وزیر پیشین کابینه زیمبابوه روز شنبه از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در دومین شهر بزرگ این کشور خبر داد.«دیوید کولتارت» وزیر پیشین آموزش و پرورش زیمبابوه در این باره در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت تظاهرات در شهر «بولاوایو  Bulawayo » توسط کلیساهای این شهر سازماندهی شده است. شرکت کنندگان در این تظاهرات، از رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه درخواست کردند تا از سمت خود کناره گیری کند.به گزارش اسوشیتد پرس از هراره، وی در این باره نوشت: "من هرگز تصور نمی کردم روزی فرا برسد که در آن، مردم مقابل ستاد مرکزی پلیس راهپیمایی کنند و دستگیر نشوند این صحنه، واقعا شگفت انگیز است."«کولارت» در ادامه گفت وی خواستار برقراری دوباره حکومت غیر نظامیان بر زیمبابوه، و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور است.

 

نظر شما