شناسهٔ خبر: 22567301 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس هلال احمر ماهشهر: همه دستگاهها در جمع آوری کمکها هماهنگ باشند

بندرماهشهر-ایرنا-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بندرماهشهر گفت: هماهنگ نبودن در جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان با سازمان هلال احمر باعث اختلال در هماهنگی ارسال محموله های امدادی می شود بنابر این باید در جمع آوری کمکها با این جمعیت هماهنگ باشند.

صاحب‌خبر -

یاسر زائری شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم شهرستان بندرماهشهر اهتمام ویژه ای برای کمک رسانی به مردم زلزله زده استان های غربی کشور دارند که تلاشهای آنها قابل تقدیر است اما به دلیل هماهنگ نبودن، این کمک ها به صورت تجمیع نشده به مناطق زلزله زده ارسال می شود که باعث مشکلاتی در این زمینه شده است.
وی افزود:در بندرماهشهر هر نهاد و دستگاه اجرایی به صورت مستقل و بدون هماهنگی سازمان هلال احمر اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای مردم زلزله زده کرده اند که همین مسئله باعث می شود ارسال محموله های کمک رسانی یکپارچه نباشد.
زائری افزود: از روز اول وقوع زلزله تا به امروز یک هزار و 520 تخته پتو، 95 تن برنج، 15 هزار و 200 قوطی کنسرو، 2 هزار و 285 باکس آب معدنی، حدود 300 کیلو گرم حبوبات، 30 تخته فرش، 20 کارتن شیرخشک، 500 قوطی نیم لیتری روغن خوراکی، 20 کارتن ماکارونی، 500 کارتن 1.5کیلو گرمی خرما، 150 کیلو گرم رب گوجه و سایر اقلام بهداشتی و پوشاک جمع آوری شده است
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بندرماهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: تا به حال کمک های که توسط نیروهای هلال احمر در سراسر شهرستان جمع آوری شده در قالب 3 کامیون به مناطق زلزله زده فرستاده شده است که با توجه به مراجعات مداوم مردم، تا دو روز آینده سه کامیون دیگر حامل اقلام اولیه کمک رسانی به مناطق زلزله زده آماده فرستادن می شود.
وی ادامه داد: با توجه به ارسال محموله ای دیگر توسط دستگاههای دولتی و شرکتها بیش از 20 کامیون کالای مورد نیاز زلزله زدگان غرب کشور از شهرستان بندرماهشهر به این مناطق ارسال شده است.
زائری در ادامه از استقرار موکب قمر بنی هاشم بندرامام خمینی (ره) در کرمانشاه خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده موکب قمر بنی هاشم بندرامام خمینی (ره) به همراه 20 نیروی انسانی آشپز، کمک آشپز و خدماتی در سر پل ذهاب برای پخت و پز و ارائه غذاهای گرم و سالم در سه وعده شام و ناهار و صبحانه از روز گذشته مستقر شده اند و روزانه 2 هزار پرس غذا به مردم زلزله زده این منطقه ارائه می کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بندرماهشهر افزود: با توجه به ضرورت نیاز مردم این منطقه آمادگی جایگزین کردن نیروهای مردمی از بندرماهشهر با موکب قمر بنی هاشم بندرامام خمینی (ره) هستیم و تا روز یکشنبه به خدمات رسانی به مردم زلزله زده ادامه می دهیم.
وی در ادامه به نیاز شدید مردم زلزله زده به چادر، پتو و لباس گرم اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش دما و سردی هوا در مناطق زلزله زده نیاز به چادر، پتو و لباس گرم بیش از سایر موارد احساس می شود از این رو مردم در کمک های خود به این اقلام اولیه توجه داشته باشند و برای کمک رسانی اقدام کنند.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه گذشته در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
9858/7165/6064
خبرنگار: آمنه محتشمی ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: محسن بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما