شناسهٔ خبر: 22566846 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معرفی بیش از ۳۰۰پروژه در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان از معرفی ۳۴۰ پروژه به همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، امیر خلیلی خواه امروز(27آبان ) در نشست خبری و توجیهی معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران با اعلام این خبرگفت: نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران با محوریت معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان سمنان در تهران برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 102 سرمایه‌گذار از 30 کشور جهان برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند افزود: 340 پروژه از استان‌های مختلف برای این همایش معرفی‌شده اند که از این تعداد 90 پروژه سهم استان سمنان است.

 

خلیلی خواه با اشاره به متمایز بودن استان سمنان دراین همایش اظهارداشت: به‌طور میانگین از هر استان در سراسر کشور 10 پروژه معرفی‌شده، در حالیکه از استان سمنان90 پروژه معرفی شده که این مسئله استان سمنان را در همایش فرصت‌ها سرمایه‌گذاری و اقتصادی ایران از سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان، با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های  ملی و تعدادی نیز  استانی است اضافه کرد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی ایران از بعد استانی گذشته و به سطح فراملی رسیده و تأمین منابع مالی مهم‌ترین مشکل سرمایه پذیران است.

 

وی با تأکید بر لزوم فعالیت انجمن‌های توسعه شهرستان‌های استان در این همایش تصریح کرد: باید میزگردهای تخصصی برگزار و هر شهرستان باهدف معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این نشست‌ها را برگزار می‌کند.

 

خلیلی خواه برگزاری بیش از پنج نشست و اجلاس با استاندار و بخش خصوصی و رسانه‌ها، شناسایی فرصت‌ها و مدعوین با توجه به هر پنل، رایزنی با نهادها و مؤسسات غیردولتی و دعوت از فعالان اقتصادی کشور را از مهمترین اقدامات عنوان کردو بیان داشت: در پنل اختصاصی استان سمنان، این امکان فراهم شده که قابلیت های بزرگ سرمایه گذاری استان مشخص شود.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان، تاکید کرد: فرصت برگزاری این قبیل همایش‌ها، یک فرصت فراملی بوده و می تواند در توسعه اقتصادی استان و کشور بسیار موثر باشد لذا با جدیت فراوان از برگزاری نشست سرمایه گذاری ایران حمایت می کنیم.

 

نظر شما