شناسهٔ خبر: 22564967 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان بهزیستی:

مستمری معلولان مناطق زلزله زده دو برابر شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده تا مستمری 118 معلول جدید شناسایی شده و 800 معلول پشت نوبتی مناطق زلزله زده تا پایان سال به صورت دو برابر پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری درباره گزارش اقدامات سازمان بهزیستی کشور در مناطق زلزله زده افزود: اغلب معلولان شناسایی شده جدید در مناطق زلزله زده کرمانشاه، دچار قطع عضو شده اند.
وی ادامه داد: تاکنون 14 میلیارد و 500 هزار تومان کمک غیرنقدی و 450 میلیون تومان کمک نقدی از حوزه مشارکت‌های مردمی برای کمک‌رسانی به مناطق‌ زلزله‌زده کرمانشاه هزینه شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین 20 گروه پنج نفره مداخلات حمایت های اجتماعی و روانی موسوم به محب در مناطق زلزله زده مستقر شده اند و تا پایان سال در منطقه حضور خواهند داشت.
محسنی بندپی اضافه کرد: تیم مشاوره های بهزیستی تاکنون دو هزار و 360 نفر ساعت، خدمات ارائه داده اند.
وی خاطرنشان کرد: کمک های نقدی بیشتر لازم داریم چراکه مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده حتی تتمه حساب بانکی هم ندارند و علاوه برآن برای تجهیز مراکز حمایت اجتماعی و روانی و توانبخشی در مناطق زلزله زده به اعتبار نیاز دارد.
محسنی بندپی، اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را نیز کانکس، والور نفتی و نایلون برای جلوگیری از نفوذ آب به مناطق مورد اسکان زلزله زده، عنوان کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله زده با اولویت شهرستان سرپل ذهاب انجام شد و شناسایی افراد معلول و ضایعه نخاعی همچنان ادامه دارد؛ تاکنون 20 نفر دچار ضایعه نخاعی در مناطق زلزله زده ، شناسایی شده اند.
محسنی بندپی افزود: 62 خودروی شاسی بلند برای گذر از مناطق صعب العبور نیز از استان البرز به مناطق زلزله زده ، اعزام شده است.
وی در مورد اسکان همراهان آسیب دیدگان مناطق زلزله زده بستری در بیمارستان های تهران و کرج، نیز گفت: 20 نفر از همراهان در استان البرز اسکان داده شدند و به 38 نفر نیز بعد از ترخیص از بیمارستان ، لوازمی مانند چادر و پتو و مواد غذایی و بهداشتی جهت برگشت ، اعطا شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: 9 کانکس برای راه اندازی مهدکودک در مناطق زلزله زده اختصاص داده شده است و اداره بهزیستی سرپل ذهاب نیز از چهارشنبه هفته گذشته ، فعالیت خود را مجددا از سرگرفته است.
محسنی بندپی اضافه کرد: 39 خودروی اورژانس اجتماعی به همراه تیم مددکاری در مناطق زلزله زده ، حضوری فعال دارد.
وی آمار کشته شدگان مددجویان بهزیستی تا چهارشنبه هفته گذشته را 36 نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون کودکی در مناطق زلزله زده بدون سرپرست باقی نمانده است و اگر کودکی نیز بدون سرپرست پیدا شود ، اولویت اسکان او در مرکز بهزیستی شهرستان خودش می باشد تا بستگان او بتوانند به این کودک ، سر بزنند.
وی ، استقرار و راه اندازی مراکز تخصصی بهزیستی و کیفی تر کردن خدمات تیم های حمایت های اجتماعی و روانشناسی را از اقدامات آینده بهزیستی در مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: مقرر شده تا تمام خدماتی که به خانواده های دارای دو معلول به بالا ارائه می شود به معلولان مناطق زلزله زده با همکاری بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفان و خیران نیز ارائه شود و وام 10 میلیون تومانی بلاعوض نیز برای جامعه هدف بهزیستی در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است.
اجتمام*9185**1418
خبرنگار: سادات حسینی خواه ** ناشر: مریم برزآبادی

،

انتهای پیام /*

نظر شما