شناسهٔ خبر: 22554228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله حسینی بوشهری:

حزب الله همواره به توطئه های دشمن پایان داده است/عربستان به اهداف خود نرسید/موکب در مناطق زلزله زده دایر شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم تصریح کرد: موکب هایی که در ایام اربعین خدمات رسانی کردند همان موکب ها به خدمات رسانی به مردم زلزله زده بپردازند و با تامین نیازهای زلزله زدگان در کنار آنها باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به موضوع امر بع معروف و نهی از منکر گفت: شناخت معیارهای معروف و منکر امر مهمی است که باید همگان به آن اهتمام داشته باشند.

وی گفت: هر چه در جامعه رخ می دهد و زمینه ساز تضعیف دین است منکر است و مواردی نیز در این زمینه وجود دارد و آشنایی با خود دین و شناخت عمیق دین به عنوان یکی از موارد تقویت دین است که باید مد نظر قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ارتقا فکر و رشد عقلی در جامعه گفت: هر چه جامعه از این نظر رشد کند به همان تناسب دین داری آنها قوی تر خواهد بود و با یک شبهه صحنه دین را رها نخواهند کرد.

امام جمعه قم گفت: تلاش در راستای حاکمیت دین در جامعه امر مهمی است که باید حاکمیت دین در جامعه همواره مطرح باشد و تلاش کنیم که جامعه و حکومت اسلامی باشد.

وی افزود: یکی از مسائلی که دین را در جامعه تضعیف می کند، دنیا گرایی است و اگر جامعه به این سمت حرکت کند شاهد از بین رفتن دین یا تضعیف آن خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اسلام با دنیا داشتن افراد با مال داشتن مخالف نیست، بلکه با دنیاگرایی مخالف است و نباید چنین اقدامی گسترش یابد.

امام جمعه قم در ادامه به رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: اولین نقش پیامبر(ص) نقش مبشر بودن است و نقش هدایت گری است که به عنوان سراج و چراغ پرفروغ است.

وی عنوان داشت: پیامبر به دنبال هدایت جامعه است و توصیفات بسیاری از پیامبر(ص) در قرآن آمده است و این پیامبر از جنس مردم است و خوشحالی شما خوشحالی پیامبر و ناراحتی شما ناراحتی پیامبر(ص) است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: پیامبر(ص) در برابر مومنان مهربان بود و دشمنی افراد در آن زمان به مهربانی و دوستی تبدیل شد و آن حرکتی بود که پیامبر(ص) در آن فضا ایجاد کرد.

وی همچنین به سالروز شهادت امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در دامن حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) تربیت شده است و تمام قامت امام عقل و تدبیر بود.

امام جمعه قم ادامه داد: ایشان در بردباری نمونه است و در برابر دشنامی دشمنان مثل کوه ایستاد و با مهربانی دل دشمن را هم نرم کرد که باید الگو برای همگان ما باشد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به سالروز شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) الگوی همگان است و باید از آن امام همام درس بگیریم و همواره در راستای تاسی از ایشان بکوشیم.

وی به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: نماد پرشکوه اسلام و مسلمانان این اربیعن است و در این مراسم همدلی و مهربانی را شاهد بودیم و خلق و خوی جامعه دینی را در این راهپیمایی شاهد بودیم.

امام جمعه قم همچنین به حادثه زلزله غرب کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه بسیار عظیمی بود و کشته و مصدوم بسیاری را به همراه داشت که به همه این عزیزان تسلیت گفته و ابراز همدردی می کنیم.

وی به کمک های مردم اشاره کرد و گفت: مردم در این جریان بسیار خوب عمل کردند و با همدلی به صحنه آمدند و تجسم و تجلی عشق و علاقه نوعدوستی را در این حادثه شاهد بودیم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: از قم خدمات رسانی گسترده ای انجام شده و فاز نخست تمام شده اما فاز دوم تامین سرپناه برای آنهاست که باید تلاش شود و هر مقدار که می توانیم تلاش کنیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: موکب هایی که در ایام اربعین خدمات رسانی کردند همان موکب ها به خدمات رسانی به مردم زلزله زده بپردازند و با تامین نیازهای زلزله زدگان در کنار آنها باشند.

وی به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: این هفته بسیار عزیز برای ملت است و شجره طیبه است که مایه عزت است و مظهر آگاهی و مجاهدت ملت ماست.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امام ابتکار جالبی به خرج دادند و باید فرهنگ بسیجی در جامعه همواره برپا بوده تا بتوانیم در کارها موفق عمل کنیم.

امام جمعه قم در خصوص استعفای سعد حریری گفت: این کار زشتی بود که عربستان نخست وزیر کشوری را بازداشت کرد و او را مجبور به استعفا کرد، زمانی که سعد حریری نخست وزیری را پذیرفت از او خواستند که حزب الله در انزوا قرار گیرد اما این عملی نشد و حزب الله به پایان دادن توطئه ها نقش داشت.

نظر شما