شناسهٔ خبر: 22553893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

امام جمعه زنجان؛

مردم کمک‌های خود به زلزله‌زدگان را در ارگان‌های مربوط متمرکز کنند

امام جمعه زنجان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر دو ارگان مهم در خدمت‌رسانی محسوب می‌شود که لازم است مردم کمک‌های خود را در این دو ارگان متمرکز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج زنجان به نقل از تسنیم،آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زنجان اظهار داشت: سیره زندگی پیامبر اکرم‌(ص) یک الگوی اززشمندی برای زندگی انسان‌ها به‌ویژه مسلمانان محسوب می‌شود.

وی اخلاق حسنه را یکی از ضرورت‌های اصلی جامعه عنوان کرد و افزود: جامعه امروز ما نیاز به پیروی از سیره معصومان(ع) به‌ویژه پیامبر گرامی اسلام دارد.

خاتمی به سالروز آزادسازی سوسنگرد در سال 59 اشاره کرد و گفت: دوران دفاع مقدس دورانی سرنوشت‌ساز بود و  حماسه‌های ملت ایران در تاریخ کشورمان می‌درخشد.

این مسئول با اشاره به هفته وقف براز کرد: وقف در دین مبین اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است و باید فرهنگ وقف چه در حوزه فردی و چه در بخش اجتماعی در جامعه نهادینه شود تا جامعه اسلامی از آثار و برکات وقف برخوردار باشد.

وی به شهادت اما هشتم شیعیان در پایان ماه صفر اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از نعماتی که در کشورمان وجود دارد به برکت وجود امام رضا( ع) در ایران به دست آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته بسیج عنوان کرد: بسیج یک فرهنگ و مظهر عظمت ملت ایران است که آثار و برکات زیادی دارد و در عرصه‌های مختلف در پاسداری از انقلاب حضور مهمی داشته است.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج لشکر انقلاب و یک جریان است و فرهنگ بسیج در همه عرصه‌ها پیش‌رو بوده و تا زمانی که بسیج فعال است، انقلاب اسلامی در کشور جریان دارد.

خاتمی شمار ایرانیان حاضر در مراسم اربعین را بیش از 2.5 میلیون نفر برشمرد و افزود: اربعین حاوی درس‌های مهمی از جمله زنده بودن راه امام حسین(ع) پس از 14 قرن، مقاوت در برابر ظلم و ادامه داشتن آرمان‌های شهدا است و حضور با شکوه مردم در این گردهمایی حیرت جهان را برانگیخت.

وی با اشاره به جان‌باختن عده‌ای از هموطنان در زلزله کرمانشاه ابراز کرد: از لحظات نخست وقوع این حادثه دلخراش مردم و مسئولان با شور و هیجان زیادی برای خدمت‌رسانی وارد عمل شدند.

امام جمعه زنجان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر دو ارگان مهم در خدمت‌رسانی محسوب می‌شود که لازم است مردم کمک‌های خود را در این دو ارگان متمرکز کنند.

نظر شما