شناسهٔ خبر: 22537418 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

امنیت در آیفون 10 بی معناست؛ شناسایی پسر به جای مادر توسط فیس آی دی!

در رویداد معرفی آیفون 10 یا همان آیفون ایکس، مسئولان اپل از حذف حسگر اثرانگشت در این گوشی و جایگزینی آن با فیس آی دی که امنیت بیشتری دارد صحبت کردند. اما به نظر می‌رسد که تکنولوژی فیس آی دی اپل نیز چندان کامل نیست و نواقصی دارد. عملکرد تراشه اسنپدراگون 835 ، مغز متفکر اغلب پرچمداران سال 2017، حین استفاده از پلتفرم ویندوز راضی‌کننده نیست. چیپست اسنپدراگون 835 در دستگاه‌های اندرویدی عملکرد بهتری دارد. چندی پیش نسخه ۴.۵ تلگرام همراه با قابلیت های متعدد جدید منتشر شد و درست مثل همیشه جدیدترین نسخه از این اپلیکیشن به صورت مرحله ای در اختیار کاربران پلتفرم های مختلف قرار خواهد گرفت. بنا بر جدیدترین شایعات، تراشه A11X اپل به عنوان جایگزین A11 بایونیک، به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای تجهیز و همراه با نسل جدید آیپدها معرفی خواهد شد. انتشار اندروید 8 اوریو برای اچ تی سی یو 11 (HTC U11) آغاز شد. اولین پرچمدار اچ تی سی در سال 2017 به زودی طعم اندروید 8 را خواهد چشید. بالاخره وزیر ارتباطات تعرفه‌های اینترنت ثابت غیر حجمی را اعلام کرد و به انتظارات پایان داد. اما نکته‌ جالبی که می‌توان در قیمت‌گذاری جدید دید، ذکر عنوان مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بوده که چندین‌بار در سخنان وزیر ارتباطات تکرار شده است! در رویداد معرفی آیفون 10 یا همان آیفون ایکس، مسئولان اپل از حذف حسگر اثرانگشت در این گوشی و جایگزینی آن با فیس آی دی که امنیت بیشتری دارد صحبت کردند. اما به نظر می‌رسد که تکنولوژی فیس آی دی اپل نیز چندان کامل نیست و نواقصی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، برای مثال چند روز پیش شاهد این بودیم که پسری توانست قفل فیس آی دی آیفون ایکس پدر خود را باز کند. امروز نیز ویدیویی منتشر شد که در آن شخصی که با اسکن صورتش آیفون 10 خود را قفل کرده بود، به راحتی با اسکن صورت پسرش قفل گوشی باز شد!

همانطور که اشاره کردیم، اپل اعلام کرده بود که امنیت فیس آی دی بسیار بیشتر از تاچ آی دی است. کمپانی آمریکایی در مراسم معرفی آیفون‌های 2017 گفت اگر امکان هک شدن تاچ آی دی 1 در 50000 باشد ، امکان هک شدن فیس آی دی 1 در 1 میلیون است! در روزهای اخیر و با شروع عرضه آیفون 10، شاهد انتشار ویدیوهای زیادی بودیم که امنیت فیس آی دی پرچمدار جدید اپل را به چالش می‌کشند که در بسیاری موارد شاهد ضعف تکنولوژی به کار رفته در آیفون ایکس هستیم.

اما به هر حال در تکنولوژی‌های جدید امکان خطا وجود دارد و نمی‌توان کاملا به آنها اطمینان کرد. اما مواردی وجود دارد که دقت فیس آی دی را بالاتر می‌برد. به عنوان مثال سعی کنید تا در محیط هایی که نور به قدر کافی وجود دارد مراحل مربوط به اسکن صورت و ایجاد قفل را انجام دهید. با این کار شانس باز شدن قفل گوشی توسط صورت‌هایی که شبیه به شما است را کاهش می‌دهد.

نظر شما