شناسهٔ خبر: 22533739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

طنز - محمد حسین روانبخش

صاحب‌خبر -

از زنبیل قرمز تا بست‌نشینی 

حمید بقایی و یارانش بعد از اینکه از تاکتیک «زنبیل قرمز» استفاده کردند و متاسفانه این تاکتیک پاسخ نداد، اعلام کردند که از «سنت آشنای بست نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم» استفاده می‌کنند. این سنت، البته برای نسل امروز چندان آشنا نیست و آخرین بست نشینی مربوط به 111 سال پیش است که شیخ فضل‌الله نوری در دوران محمّدعلی شاه قاجار انجام داد. به نظر می‌رسد منظور حمید بقایی و یاران، این است که سنت بست نشینی، نسبت به سنت زنبیل قرمز دست گرفتن، برای مردم آشناتر است، که اگر از این زاویه نگاه کنیم حق دارند.  صاحب نظران معتقدند در این اوضاع و احوال که گند کار «مسکن مهر» درآمده، اگر علی نیکزاد وزیر مسکن دوران احمدی‌نژاد، بست‌نشینی می‌کرد، معقول‌تر بود؛ اما صاحب نظران باتجربه‌تر معتقدند که محال است نیکزاد چنین کند. اگر قرار بود خطری نیکزاد را تهدید کند و او را به بست‌نشینی بکشاند، زمان انتخابات ریاست جمهوری باید چنین می‌شد که او،  در قامت رئیس ستاد رئیسی، دیدار رئیسی –  تتلو را راه انداخت و بزرگترین خدمت را به یاران بهاری‌اش کرد. در مقابل آن اتفاق، ریختن دیوارهای مسکن مهر که چیزی نیست! ضمن اینکه این برادر ادعا کرده که اتفاقا مسکن مهر خیلی محکمتر از ساختمانهای مشابه بوده است. واقعا  این نیکزاد با همین فرمان جلو بره، چند وقت دیگه ادعا می‌کنه هاله نور احمدی نژاد منتقل شده روی کله او!
به هر حال کسی که بست‌نشینی‌اش را اعلام کرده، حمید بقایی است، نه علی نیکزاد. بعد از این اعلام، عکس‌های بست‌نشینی حمید بقایی هم آمد. متاسفانه در عکس‌ها از محمود احمدی‌نژاد و درخت ( اسفندیار رحیم مشایی سابق) خبری نیست و متاسفانه این افراد، فعلا در خانه‌هایشان بست نشسته‌اند. البته از درخت که توقعی نیست، ریشه در خاک دارد و جابجا کردنش سخت است اما اینکه چرا احمدی‌نژاد نرفته، جای سوال دارد . شاید اگر او هم می‌رفت بست نشینی، کسی نبود که به درخت آب و کود بدهد ؛ کسی چه می‌داند.
هرچه هست، این حرکت  برای بقایی، یک حرکت رو به جلو بود. اینکه یک نفر از زنبیل قرمز دست گرفتن برسد به بست نشینی واقعا یک تحول بزرگ است و باید او را تشویق کرد ؛ شاید این نوع تحول‌ها به درخت هم منتقل شود و او هم به طرف حیات انسانی حرکت کند!

نظر شما