شناسهٔ خبر: 22523398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی دفاع، ‌مقاومت و حماسه، بهمن ماه جاری در تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد محمدپور گفت: این جشنواره با هدف  به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزشهای مقاومت در جامعه، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هرچه بیشتر جوانان به مضامین دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، استکبار ستیزی، مدافعان حرم، بیداری اسلامی و شناسائی استعدادهای جوان جهت صیانت از  فرهنگ و هنر بومی و اصیل  منطقه برگزار می‌شود.

وی،  مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه،  ایجاد بستر مناسب برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی در زمینه موسیقی حماسی،  شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و  گسترش گفتمان فرهنگی بین شهروندان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:‌ این جشنواره در دو بخش گروه نوازی، و آثار تولیدی برگزار می‌شود که بخش گروه نوازی، در پنج شاخه شامل: موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی آذربایجانی، موسیقی عاشیقی، آواز جمعی و موسیقی روز، برگزار شده و در بخش آثار تولیدی با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

براساس این گزارشT جشنواره به صورت استانی بوده و از هر گروه در هر بخش تنها یک اثر پذیرفته خواهد شد. همچنین هر هنرمند حداکثر در دو گروه می­تواند فعالیت داشته باشد و آثار ارائه شده در هر بخش با کلام و محوریت موضوع جشنواره بوده و مدت زمان آثار در هر بخش بیش از ١٠ دقیقه نباید باشد.

گفتنی است ارائه قطعات جدید در بخش گروه نوازی ( اجرا و منتشر نشده ) امتیاز ویژه خواهند داشت و شرکت کنندگان در بخش آثار تولیدی نسخه نهایی اثر را در قالب لوح صوتی با فرمت MP٣ ٣٢٠KHz یا Wave و یا لوح فشرده تصویری ( نماهنگ ) به دبیرخانه ارسال نمایند.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ بیستم دی ماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار ٢٩ بهمن، بالاتر از بیمارستان ٢٩ بهمن، مجتمع فرهنگی و هنری ٢٩ بهمن، طبقه دوم، انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:٠٤١٣٣٢٩٧٣٢١  و یا شماره همراه: ٠٩٣٩٩٠٩٤١٣١ تماس حاصل نمایند.

نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه توسط انجمن موسیقی آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی،  معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، موسسه الف و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود.

نظر شما