شناسهٔ خبر: 22521176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایجاد 100 پایگاه امداد رسانی به زلزله زدگان در یزد

صاحب‌خبر -

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: 43 پایگاه توسط این جمعیت برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی زدگان غرب کشور در سطح شهرستان های این استان دایر شده است.
عباس احدپور با بیان اینکه از این تعداد 37 پایگاه در میادین شهرستانهای استان مستقر شده افزود: پایگاه های مستقر در شهر یزد در میادین بعثت ، شهید بهشتی ، اطلسی ، همافر ، پمپ بنزین سیلو و جمعیت هلال احمر شهرستان آماده دریافت کمک های مردمی هستند.
وی با اشاره به اینکه این پایگاه ها از ساعت هشت صبح تا 20 شب دایر هستند اظهار کرد: جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای مردم زلزله زده استان کرمانشاه و مناطق غربی در بازه زمانی 22 آبان لغایت چهار آذر امسال انجام می گیرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: پایگاه یاد شده از روز گذشته که در استان دایر شده ، مردم نیکوکار استان به یاری زلزله زدگان شتافتند و کمک ها خود را اهدا کردند.
احدپور تصریح کرد: چهار هزار و 800 قوطی کنسرو ، 200 تخته پتو و 6 میلیون آب معدنی هم توسط سه خیر به زلزله زدگان اهدا شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد یادآور شد: همچنین مساجد جوادالائمه در چهار راه معلم ، جامع رحمت آباد و ابوالفضل آب شور پایگاه داوطلبی جمعیت هلال احمر اماده دریافت کمک های مردمی هستند.
وی خاطرنشان کرد: مردم نوع دوست استان می توانند کمک های نقدی را با شماره حساب 99999در بانک های ملت، صادرات، مسکن، دی، تجارت، سپه،پارسیان، شهر و اینده و به شماره حساب های بانک ملی 70270، 800300، ملت به شماره حساب های 1404440 و 6104-3377-7006-4606 واریز کنند.
احدپور افزود: علاوه بر ان مردم استان می توانند کمک های نقدی را از طریق شماره گیری با تلفن همراه *741*3*112#و یا *724# واریز کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: مردم کمک‌های غیرنقدی خود اعم از پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی، چادر، کنسرو ، خشکبار و آب معدنی و غیره را به پایگاههای هلال احمر تحویل دهند.
*** ایجاد 50 پایگاه جمع آوری کمیته امداد یزد
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام (ره) یزد هم گفت: به منظور جمع آوری کمک های مردم به آسیب دیدگان زلزله اخیر در استان کرمانشاه، 50 پایگاه توسط این نهاد در مناطق مختلف این استان مستقر شده است.
غلامرضا مشعلچی افزود: دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و میادین اصلی این پایگاهها دایر شدند و آماده جمع آوری کمک های بشردوستانه مردم استان هستند.
مردم نوعدوست و خیر استان می توانند کمک های غیرنقدی خود همانند آب‌معدنی، وسایل گرمایشی، چادر، پتو، پوشاک و مواد خوراکی که ضروری‌ترین وسایل موردنیاز زلزله‌زدگان است را به پایگاه های جمع آوری تحویل دهند.
وی گفت: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 1811 بانک ملی واریز کنند.
به گزارش ایرنا علاوه بر استقرار پایگاه های کمیته امداد و جمعیت هلال احمر، مدارس و مساجد استان یزد هم آماده دریافت کمک های مردمی هستند.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
در این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده و بیش از 432 نفر کشته و 9 هزار و 388 مجروح شدند.
یکهزار و 11 نفر در کرمانشاه و 340 تن در بیمارستان های تهران، البرز و همدان بستری هستند.
به گفته استاندار کرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده براثر این زلزله به 40 هزار واحد مسکونی در محدوده غرب استان خسارت های کلی و جزئی وارده شده است.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی ** انتشار: فلاح

انتهای پیام /*

نظر شما