شناسهٔ خبر: 22500315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شیوه کتاب درمانی در زندان ها اجرا می شود / فعالیت ۷۳ باب کتابخانه عمومی در سطح استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: شیوه کتاب درمانی در زندان ها طبق تفاهم نامه با سازمان زندان ها اجرا می شود و مورد استقبال زندانیان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، رباب عزیزخانی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل امروز (23 آبان ماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعات محلی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: سرانه کتاب استان به ازای هر فرد باسواد در استان یک کتاب وجود دارد و سرانه فضای مطالعه 3 متر به ازا هر فرد باسواد استان اردبیل است.

 

وی با اشاره به اینکه 5 درصد جمعیت باسواد استان اردبیل عضو کتابخانه های عمومی است، تصریح کرد: 73 باب کتابخانه عمومی در سطح استان فعال است که از این تعداد 12 باب به صورت مشارکتی ساخته سده و 61 باب توسط نهاد کتابخانه های عمومی احداث شده است.

 

عزیزخانی با بیان این مطلب که 15 باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی و محروم قرار دارد، خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته با مشارکت فعالان کتابدار تاکنون 150 عنوان کتاب صوتی ویژه افراد نابینا و سایر اقشار مختلف در نهاد کتابخانه های عمومی تدوین و آماده ارائه شده است.

 

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که شیوه کتاب درمانی در زندان ها طبق تفاهم نامه با سازمان زندان ها اجرا می شود و مورد استقبال زندانیان قرار گرفته است، افزود: این طرح ابتکار در زندان اردبیل و خلخال در حال اجرا است و پس از موفقیت به سایر زندان ها نیز تسری داده خواهد شد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با تاکید بر اینکه ویژه برنامه های متعددی در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان اردبیل اجرا می شود، اظهار داشت: برگزاری نشست های کتابخوانی عمومی و دانش آموزی، ثبت نام رایگان در کتابخانه های عمومی، مراسم تجلیل از کتابداران، برگزاری کمپین «من عضو کتابخانه عمویم هستم» و برگزاری برنامه های مختلف در برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب از جمله این برنامه ها است.

 

عزیزخانی با اعلام این مطلب که 108 نسخ خطی و نایاب در مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی به صورت استاندارد نگهداری می شود، ادامه داد: مسابقه «هایکو» نیز پس از هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان طبق سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

نظر شما