شناسهٔ خبر: 22494995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

176 واحد مسکونی برای خانواده های 2 معلول زنجان در دست ساخت است

زنجان - ایرنا - معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون 176 واحد مسکونی برای خانواده های حداقل 2 معلول در مناطق شهری و روستایی این استان در دست ساخت قرار دارد که در زمان حاضر 73 واحد آن به متقاضیان واجد شرایط در این استان واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

نعمت ملکی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس 35 واحد مسکونی دیگر نیز برای خانواده های 2 معلول این استان پیشرفت 90 درصدی دارد که بزودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.
وی یادآوری کرد: این سازمان در کشور و در این استان بحث مسکن خانواده های حداقل 2 معلول را با جدیت پیگیری می کند و این مهم از سال 94در این استان پیگیری می شود.
ملکی اظهار کرد: از مجموع 176 واحد مسکونی برای خانواده های دارای حداق 2 معلول 107 واحد آن در مناطق شهری و 69 واحد دیگر در مناطق روستایی 69 واحد است.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس برای واگذاری واحدهای مسکونی برای گروههای هدف یاد شده در مناطق شهری 30 میلیون تومان کمک بلاعوض بوده و در روستاها نیز تسهیلات 18 میلیون تومانی به اضافه 2 میلیون تومان مناسب سازی داده می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر ان برای رفاه خاطر خانواده های 2 معلول در روستاها نیز وام 15 تا 18 میلیون تومانی با نرخ پنج درصد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واجد شرایط نیز پرداخت می شود.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این استان به لحاظ عملکرد مناسب در بحث واگذاری واحدهای مسکونی 2 معلول در روستاها عملکرد مناسبی داشت و بر این اساس سهمیه 77 واحدی نیز برای این استان در سال جاری ابلاغ شده که در صورت تخصیص اعتبارات لازم این مهم نیز انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولیان رسیدگی به مشکلات محرومین و معلولین در جامعه به شمار می رود و یکی از ماموریت های این سازمان در بحث مشکلات مددجویان تکیه بر منابع دولتی و مشارکت های مردمی است.
این مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه نیازمندان در جامعه در حال افزایش بوده و این امر موجب می شود، رسالت این سازمان سخت و سنگین تر باشد و منابع زیادی به این موضوع تخصیص یابد که در کنار این موضوع سازمان بحث مشارکت های خیرین را مورد توجه قرار داده است.
هم اکنون تعداد آمار ثبت شده معلولان در سامانه اطلاعاتی بهزیستی استان 20 هزار معلول است که از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*

نظر شما