شناسهٔ خبر: 22485423 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دفترسلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خبرداد:

اعزام 40 روانشناس درقالب تیم های سلامت روان، برای کمک به هموطنان زلزله زده

تهران-ایرنا- معاون دفترسلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان این که ٤٠ روانشناس درقالب تیم های سلامت روان، برای کمک به هموطنان زلزله زده به محل حادثه اعزام شده اند، گفت: افراد زلزله زده ای که نیازمند کمک های روانشناختی هستند، غربالگری می شوند و سپس تحت مداخلات روانشناختی قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزدوشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، علی أسدی درباره خدمات سلامت روان به آسیب دیدگان زلزله افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با استان های همجوار مناطق زلزله زده، ٤٠ روانشناس در قالب تیم های سلامت روان که دوره حمایت های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا را گذرانده اند، برای کمک به هموطنان زلزله زده اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه اعزام روانشناس از استان کردستان به دلیل هم زبان بودن و هم فرهنگ بودن، دراولویت است، ادامه داد: این روانشناسان به مصدومان و مصیبت زدگان، مشاوره های روانی و اجتماعی ارائه می دهند و به دلیل اینکه شرایط روحی زلزله زدگان مساعد نیست، این مشاوره ها برای تسکین مقطعی حال آنها ضروری است.
اسدی با بیان این که با ارزیابی شرایط، برای اعزام تعداد بیشتری روانشناس اقدام خواهیم کرد، تصریح کرد: کمک های اولیه روانشناختی شامل یک بسته است که روانشناسان براساس آن علایم و نشانه های افراد را بررسی می کنند و ضمن همدلی با آنها اطلاعات موردنیاز را جهت شناسایی دریافت می کنند و از طرفی اطلاعات صحیح را در اختیارشان قرار می دهند.
وی افزود: افراد زلزله زده ای که نیازمند کمک های روانشناختی هستند، غربالگری می شوند و بعد تحت مداخلات روانشناختی قرار می گیرند. علاوه براینها اطلاعات و پیام های آموزشی روانشناختی در قالب پلاکارد و بروشور در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.
معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: هم اکنون تعدادی از مصدومین به استانهای تهران و البرز منتقل شده اند که تیم های روانشناختی، آنها را بررسی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود؛ دراثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند.
همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.
اجتمام*3061*1724*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: حسین فتح الهی

نظر شما