شناسهٔ خبر: 22481398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار قربانیان زلزله در شمال عراق 7 نفر اعلام شد

بغداد-ایرنا- جمعیت هلال احمر عراق با تایید گزارش های وزارت بهداشت دولت منطقه کردستان عراق اعلام کرد که در زمین لرزه دیشب (یکشنبه شب) 7 نفر کشته و 425 نفر دیگر در شمال عراق زخمی شدند که همگی از استان سلیمانیه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هلال احمر عراق با انتشار بیانیه ای افزود که در شهر کلار 2 نفر کشته و 100 نفر زخمی، در شهر دربندیخان 4 نفر کشته و 100 نفر زخمی، در حلبچه بیش از یکصد شهروند زخمی، در شهر سلیمانیه یک نفر کشته 50 تن دیگر زخمی و در شهر خانقین بیش از 75 نفر زخمی شدند.
جمعیت هلال احمر عراق خاطر نشان کرده است که خسارت های مادی در مناطقی که شاهد زمین لرزه بوده و خصوصا در سلیمانیه بالا است.
این بیانیه افزوده است که تیم های نجات هلال احمر عراق فعالیت خود را از شب گذشته برای امداد رسانی به آسیب دیدگان و انتقال مجروحان به مراکز درمانی آغاز کرده اند.
از طرفی رسانه های کردزبان شمال عراق امروز دوشنبه نوشته اند که ترکیه یک هواپیمای باربری به همراه تیم های نجات برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده شمال عراق ارسال کرده و قرار است این هواپیما در فرودگاه سلیمانیه به زمین بنشیند.
همزمان فرماندار خانقین گفته است که این شهرستان از شب گذشته شاهد 10 مورد پس لرزه بوده است.
پیشتر وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه آخرین آمار قربانیان زلزله در شمال عراق را 7 کشته و 201 زخمی ذکر کرد و گفته بود که 120 نفر نیز براثر ترس و وحشت، دچار از هوش رفتگی شدند.
'ریکوت حمه رشید' به یک شبکه کردزبان در شمال عراق گفته بود که 7 فرد متوفا در این حادثه همگی از استان سلیمانیه هستند و شامل 4 نفر از شهرستان دربندیخان و 2 نفر از شهرستان گرمیان و یکی هم از سلیمانیه است که در بین کشته ها یک زن و کودک وجود دارد که از شهروندان عرب منطقه در شهرستان دربندیخان هستند.
زمین لرزه نسبتا بزرگی به بزرگی 7 تا 7.6 در مقایس ریشتر نیمه شب گذشته (یکشنبه) بخش های وسیعی از اراضی کشور عراق و مناطق غربی جمهوری اسلامی ایران بویژه کرمانشاه را لرزاند که در ایران تاکنون 341 نفر کشته و 3950 مصدوم بجا گذاشته است.
مراکز لرزه نگاری ایران و آمریکا، مرکز زمین لرزه دیشب را مناطق مرزی بین عراق و ایران در نزدیکی دو استان سلیمانیه و کرمانشاه اعلام کرده اند.
این حادثه شب گذشته در بغداد و جنوب عراق با ترس و اضطراب مردم همراه بود و بسیاری ناچار شدند منازل خود را برای دقایقی ترک کنند.
خاورم *353*380* 1064

انتهای پیام /*

نظر شما