شناسهٔ خبر: 22480794 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیدایش کتابخانه های غنی و سازمان یافته از شرط های لازم درفرآیند توسعه است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: فرهنگ مطالعه و پیدایش کتابخانه های غنی و سازمان یافته از شرط های لازم درفرآیند توسعه علمی و تکنولوژی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز(22آبان) به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در جریان بازدید از کتابخانه های شهرستان شازند گفت: برای جذب جوانان و دانش آموزان به کتابخانه می توان از ظرفیت مدارس استفاده  کرد.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری کتابخوانی در حین اقامه نمازهای جماعت و فعالیت های مسجد، کلاس های آموزشی، بهره مندی از روحانی مسجد جهت برگزاری کلاس های دینی و عقیدتی و تربیتی برای جوانان و نوجوانان روستا از جمله راه های توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی از عوامل ترویج فرهنگ مطالعه در بین جوانان و مخاطبان در جامعه است و باید با کمک وسایل ارتباط جمعی که امروز در دسترس اکثریت است بتوان آگاهی به کتاب و مطالعه را ایجاد کرد.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کتابخانه های مساجد در تشویق مردم به مطالعه و نهادینه کردن این فرهنگ تاثیر بسزایی دارد و هنر کتابدار که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مشاروان امین لقب گرفته اند در تشویق مردم به مطالعه است.

 

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به همراه کارشناسان این دبیرخانه از کتابخانه های یادگار امام کانون یادگار امام روستای جمال آباد، کتابخانه مرحوم سید محمد کانون شهدای اکبر آباد روستای اکبرآباد، کتابخانه شهدای سرسختی علیا کانون شهید علی نیکپورروستای سرسختی علیا و کتابخانه شهدای مروارید دره کانون شهدای روستای روستای مروارید دره  دیدن کردند و با اهدای لوح و هدایای از کتابداران این کتابخانه ها تقدیر به عمل آوردند.

 

هم اکنون650 کتابخانه باز و مخزن دار با ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار جلد کتاب و ۳۰۲ هزار و ۱۵۰ عضو در سطح کانون های مساجد استان وجود دارد.

 

 

 

نظر شما