شناسهٔ خبر: 22480765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت مقام ها و شخصیت های سیاسی کشور در پی زلزله غرب کشور

تهران-ایرنا- مقام ها و شخصیت های سیاسی کشور در پیام های جداگانه ای جان باختن هموطنان کشورمان در حادثه زلزله غرب کشور را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، تلفات و خسارات زیادی را در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.

** پیام تسلیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام
در پیام آیت الله سید محمود هاشمی شاهروردی آمده است: امیدوارم با همت و تعهد شایسته همه مسئولین امر، هرچه سریعتر امدادرسانی و کمک مؤثر و فراگیر به مصدومان و حادثه دیدگان صورت پذیرد و با بسیج همه نیروها، از بار این مصیبت کاسته شود.

** پیام تسلیت رییس مجلس خبرگان رهبری
در پیام آیت الله احمد جنتی آمده است: ز مسؤولین اجرایی و دست اندرکاران ستاد بحران کشور و نیز نیروهای زحمتکش امدادی می خواهم با تمام امکانات به کمک مردم شریف استان کرمانشاه که از این امر آسیب دیده اند بشتابند تا گوشه ای از آلام این هموطنان عزیز کاسته شود.

** پیام تسلیت مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل
در پیام علی اکبر ولایتی آمده است: بی تردید تمامی دست اندرکاران در بخش های مختلف امداد، نجات، نظامی، انتظامی و ... با به کارگیری تمام توان خود می بایست به یاری آسیب دیدگان، مصدومان و همچنین نجات زیر آوار ماندگان بشتابند و امیداریم همه آنانی که در حادثه گرفتار شده اند در صحت و سلامت قرار گیرند.

** پیام تسلیت نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان
در پیام یوناتن بت کلیا آمده است: حادثه دردانگیز و فاجعه زمین لرزه اخیر، سبب تاثر وتالم خاطر جامعه جهانی آشوری ها شد. حادثه ای که آحاد، نهادها و احزاب بسیار آشوری در سراسر جهان را بر آن داشت تا این اتحادیه جهانی مراتب همدردی و همراهی با ملت عزیز ایران را اعلام کند از این روز این جامعه با تسلیت فاجعه زمین لرزه، آماده همکاری و همیاری در این راه است.

** پیام تسلیت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی
در پیام محمد نبی حبیبی آمده است: آسیب دیدگان زلزله غرب کشور اکنون نیازمند کمک‌های مردمی در سطح ملی هستند. اینجانب از دبیران و اعضای دفاتر حزب موتلفه اسلامی در استان‌های کرمانشاه و ایلام می‌خواهم تا هرچه سریعتر به کمک مصدومین بشتابند و از هیچ کوششی در این امر کوتاهی نکنند.

** پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی
در پیام حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی آمده است: اینجانب با استعانت از پروردگار متعال و استمداد از عنایات خاصه امام‌الرئوف حضرت رضا علیه‌السلام ضمن دعا برای نجات جان افراد نیازمند کمک، به بخشهای مسئول و متولی امر امداد در آستان قدس رضوی تأکید می‌کنم فوراً و با ظرفیت کامل با همکاری دولت و امدادگران به یاری آسیب‌دیدگان این حادثه بشتابند و لحظات را برای خدمت به مردم نیازمند کمک از دست ندهند.

** پیام تسلیت جامعه اسلامی مهندسین
جامعه اسلامی مهندسین ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن عده ای از هموطنان عزیزمان در حادثه زلزله در استان کرمانشاه، از اعضای خود در سراسر ایران برای اهدای خون به حادثه دیدگان دعوت به عمل می آورد.

** پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان
در پیام این حزب آمده است: اعضای حزب ندای ایرانیان به واسطه وظیفه انسانی و اجتماعی خود، با تمام قوا در کنار ارگان های رسمی و امدادرسان کشور در خدمت آسیب دیدگان این فاجعه ی غمبار بوده و آمادگی دارند در امدادرسانی به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.
در بخش دیگر این پیام آمده است: اعضای حزب در دفتر مرکزی و سایر شعب می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به دفتر مرکزی حزب ارسال کنند تا با همکاری شعبه کرمانشاه حزب و سایر ارگان های ذیربط به دست حادثه دیدگان این زلزله برسد. همچنین باتوجه به نیاز آسیب دیدگان و اعلام ارگان های مسئول از عموم شهروندان دعوت می شود با حضور در مراکز اهدای خون به یاری آسیب دیدگان بشتابند.

** پیام تسلیت رییس فراکسیون امید
در پیام محمدرضا عارف آمده است: با توجه به احتمال وقوع بلایای طبیعی در آینده،امیدوارم با توسعه زیرساخت‌ها، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها توسط مردم و مسئولان و تجهیز امکانات شاهد کاهش خسارات و تلفات جانی باشیم.
سیام**1058 **ناشر:امیرکاردان

انتهای پیام /*

نظر شما