شناسهٔ خبر: 22474834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

اقدامات مرکزی برای کمک به زلزله‌زدگان/اعزام تیم امدادو آواربرداری

اراک- دستگاه های مسئول در حوزه مدیریت بحران استان مرکزی از ساعات اولیه وقوع زلزله ۷.۳ریشتری شب گذشته در کرمانشاه، وارد عمل شده و اکیپ های امدادرسانی و آواربرداری به منطقه اعزام کرده اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: یکشنبه شب غرب ایران شاهد وقوع زمین لرزه مهیبی با قدرت ۷.۳ در مقیاس ریشتر بود که موج این زلزله در تعداد زیادی از استان های کشور از جمله استان مرکزی احساس شد.

این زمین لرزه که کانون آن در استان کرمانشاه بود، خسارات بسیار برجای گذاشت و تعداد زیادی از ساختمان ها در کانون زمین لرزه دچار تخریب شدند. در این رابطه ستادهای مدیریت بحران در استان ها اقدام به تشکیل جلسه در همان ساعات اولیه کرده و امکانات موجود برای کمک رسانی به زلزله زدگان را ارزیابی کردند.

در استان مرکزی نیز سازمان های مرتبط تاکنون با اعزام تیم های امدادی، مقداری کالاها و اقلام مورد نیاز، تجهیزات آواربرداری و... برای رفع بخشی از مشکلات هموطنان آسیب دیده و داغدیده اقداماتی را به انجام رسانده اند که در ادامه به آن اشاره می شود.

موج زلزله در تمام شهرهای استان مرکزی توسط مردم احساس شد

در ساعات اولیه پس از وقوع زمین لرزه شب گذشته، سعید فرخی مدیرکل بحران استانداری مرکزی اعلام کرد که زلزله تقریبا در تمام نقاط استان مرکزی احساس شده و مدیریت بحران استانداری مرکزی هم اکنون در وضعیت آماده باش است.

اکیپ آواربرداری، امداد و نجات، جست‌ و جو و اسکان اضطراری به همراه برخی اقلام همچون چادر و پتو از استان مرکزی به محل زلزله در استان کرمانشاه اعزام شدوی همچنین بیان کرد: با اطلاعی که از طریق فرمانداران دریافت شده، مشکل یا خسارت خاصی در رابطه با زلزله از شهرستان های استان مرکزی گزارش نشده و تمامی دستگاه های مسئول و نیروهای مرتبط استان مرکزی در وضعیت آمادگی کامل قرار دارند.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی در ساعات بعد نیز خاطرنشان ساخت: تعدادی اکیپ آواربرداری، امداد و نجات، جست‌ و جو و اسکان اضطراری به همراه برخی اقلام همچون چادر و پتو از استان مرکزی به محل زلزله در استان کرمانشاه اعزام شده و دستگاه های مرتبط استان به منظور کمک‌ رسانی در حال اعزام نیرو هستند.

نیروهای امدادی و تجهیزات آواربرداری استان مرکزی به کرمانشاه اعزام شد

در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله شب گذشته، محمد محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اعلام کرد که تمامی نیروهای امدادی هلال احمر استان در آماده باش هستند و درصورت نیاز به مناطق زلزله زده غرب کشور نیرو و تجهیزات اعزام خواهد شد.

سه دستگاه آمبولانس و تعدادی نیروی امدادی، سگ های زنده یاب، تیم های واکنش سریع، اسکان اضطراری و آوار برداری این استان به کرمانشاه اعزام شده و در منطقه جوانرود مستقر هستندوی همچنین صبح امروز اظهار داشت: سه دستگاه آمبولانس و تعدادی نیروی امدادی، سگ های زنده یاب، تیم های واکنش سریع، اسکان اضطراری و آوار برداری این استان به کرمانشاه اعزام شده و در منطقه جوانرود مستقر هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: نیروهای و امکانات اعزام شده به کرمانشاه از سوی هلال احمر استان مرکزی شامل ۱۷ نیروی تخصصی است و همچنین دو دستگاه کامیون حامل اقلام و کالاهای مورد نیاز، دو هزار تخته پتو و یک هزار چادر اضطراری به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده است.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون نیز ۱۰ دستگاه کامیون در حال بارگیری اقلام مورد نیاز از انبارهای شهرستان های محلات و دلیجان برای ارسال به منطقه است.

اعلام آمادگی مراکز درمانی استان مرکزی برای خدمات رسانی به زلزله زدگان

در این رابطه همچنین حسن طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ساعتی پس از وقوع زمین لرزه، از آمادگی کامل مراکز درمانی و بیمارستان های استان مرکزی برای پذیرش بیماران آسیب دیده مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

مراکز درمانی استان مرکزی برای پذیرش مصدومین آسیب دیده از زلزله آمادگی کامل دارند و همچنین اورژانس ۱۱۵ استان با تمام توان لجستیکی در وضعیت آماده باش خدمت رسانی استوی اظهار داشت: بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مرکزی برای پذیرش مصدومین آسیب دیده از زلزله آمادگی کامل دارند و همچنین اورژانس ۱۱۵ استان با تمام توان لجستیکی در وضعیت آماده باش خدمت رسانی است.

رئیس دانشگاه علم پزشکی اراک همچنین ضمن بیان اینکه هیچ گونه تلفات جانی و  مصدومیت در اثر زمین لرزه شب گذشته در استان مرکزی گزارش نشده، از اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ استان به همراه چهار تکنسین به مرکز اورژانس استان کرمانشاه خبر داد.

طاهراحمدی ادامه داد: با توجه به جو موجود در مناطق زلزله زده، مردم باید قبل از هر اقدام آرامش خود را حفظ کرده، نکات ایمنی را با اعتماد به نفس انجام دهند و همچنین دیگران را نیز به آرامش دعوت کنند.

گفتنی است سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور تاکنون تعداد کشته شدگان این زمین لرزه را در کرمانشاه ۲۰۷ نفر و آمار مجروحان را یک هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرده، اما طبق گفته استاندار کرمانشاه، تلفات زلزله بیش از ۳۰۰ نفر است.

نظر شما