شناسهٔ خبر: 22471837 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰)

رئیس اورژانس کشور: از شب گذشته تا کنون تمام مصدومان شهرستان سرپل ذهاب از طریق اورژانس زمینی یا هوایی به بیمارستان‌های کرمانشاه منتقل شده اند، اما عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

بخش اول؛ وضعیت استانهای زلزله زده

بخش دوم؛ آمار ارائه شده از تعداد جان باختگان زلزله قطعی نیست

بخش سوم؛ شرایط در مناطق زلزله زده تحت کنترل است

بخش چهارم؛ آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۲۰۷ نفر تاکنون

بخش پنجم؛ تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند

بخش ششم؛ آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ ۳۲۸ نفر

بخش هفتم؛ رئیس جمهور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود

بخش هشتم؛ معاینه ۳۲۸ جسد در کرمانشاه و آمار تفکیکی شهرستان‌ها

بخش نهم؛ آخرین تمهیدات ارتش در مناطق زلزله زده

بخش دهم؛ انتقال مصدومان زلزله به بیمارستان های تهران

 

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۲۸
    تصاویر هوایی ارسالی | دانلود
۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۲۷
   ممانعت از ورود خودرو‌های غیرامدادی به مناطق زلزله‌زده

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک فوق‌سنگین در کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل‌ذهاب و همچنین انسداد محور‌های فرعی و روستایی مریوان، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خبر داد و از هموطنان خواست از مراجعه به این مناطق خودداری کنند و اجازه دهند که خودرو‌های امدادی بتوانند با سرعت بیشتری در این محور‌ها تردد کنند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۲۰
   دستور ویژه مدیرعامل بیمه ایران برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله

مدیرعامل بیمه ایران در دستوری ویژه از مدیران ستادی ذیربط و مدیران این شرکت در استان‌های غربی خواست اقدامات و رسیدگی فوری به مشکلات آسیب دیدگان زیرپوشش حادثه زلزله شب گذشته را در دستور کار قرار دهند.
محسن پورکیانی در این دستور همچنین از مدیران بیمه ایران خواست، اقدامات خود را به صورت روزانه به ستاد مرکزی بیمه ایران گزارش کنند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۱۷
   سخنگوی مخابرات: وضعیت برقراری ارتباطات در مناطق زلزله زده نرمال است

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شبکه ارتباطی غرب کشور در مناطق زلزله زده در حالت عادی به سر می‌برد، گفت: وضعیت برقراری ارتباطات با وجود حجم بالای مکالمات نرمال است.
بیدخام افزود: اپراتور‌های ثابت و سیار با افزایش کانال‌های ارتباطی و رفع اشکالات احتمالی، در حال کمک به افزایش پایداری شبکه هستند، اختلالات و برخی خرابی‌های موضعی در شبکه نیز به علت حجم بالای مکالمات است.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بر اثر زلزله، در مناطق کرمانشاه و ایلام قطعی عمده در شبکه همراه تا کنون گزارش نشده است، توصیه کرد: کاربران با پیگیری اخبار از رسانه‌های رسمی و منابع موثق، از مکالمات طولانی با مناطق زلزله زده پرهیز کنند تا امکان برقراری مکالمات موفق بیشتری برای سایر هموطنان امکان پذیر شود.
وی افزود: در زمان وقوع زلزله به علت قطع برق شهری تعدادی سایت قطع شد که به وسیله مخابرات منطقه ایلام و با پیگیری به موقع وصل شد و در حال حاضر ارتباطات مخابراتی این منطقه نرمال است.
بیدخام گفت: در مناطق کرمانشاه و کردستان، مشکل شبکه و قطعی ارتباط وجود ندارد و شبکه در حالت پایدار است.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۱۱
   تمامی شعب بانک‌های کرمانشاه فعال هستند

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد: تمامی شعب بانک‌های استان کرمانشاه به جزء شهرستان سرپل ذهاب فعال بوده و آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.
علیرضا قیطاسی با ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده در غرب کشور و تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه دردناک گفت: تمامی شعب بانک‌ها در استان کرمانشاه فعال بوده و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
وی درباره فعال نبودن بانک‌ها در شهرستان سرپل ذهاب نیز توضیح داد: از آنجایی که زیرساخت‌های خدمت رسانی بانک‌ها در این شهرستان به دلیل زلزله آسیب دیده بود و اساسا برق در این شهرستان قطع است، امکان فعالیت شعب وجود نداشت.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی ادامه داد: با این حال با کمکی که از طرف کمیسیون بانک‌های استان کرمانشاه صورت گرفت، کامیون‌های سیار بانک‌های ملی و صادرات ایران برای خدمت رسانی به مردم شهرستان سرپل ذهاب به منطقه اعزام شده اند.
قیطاسی همچنین تصریح کرد که پول نقد کافی با هماهنگی شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به استان کرمانشاه ارسال شده و جای هیچگونه نگرانی در زمینه تامین نقدینگی وجود ندارد.
همچنین محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌های خصوصی نیز اعلام کرد که تمامی شعب بانک‌های خصوصی در استان کرمانشاه فعال بوده و آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۱۰
   مدیر عامل سازمان انتقال خون: کمبود ذخایر و فرآورده های خونی نداریم

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در موقعیت بحران در این سازمان هیچ گونه کمبود ذخیره و فرآورده خونی نداریم.
علی اکبر پور فتح الله در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: ذخیره خونی در سازمان انتقال خون ۷ برابر مصرف روزانه است.
وی ادامه داد: با توجه به آمادگی برای مراسم اربعین ذخایر خوبی به منطقه ارسال شده بود که در حال حاضر به منطقه منتقل شده است.
پور فتح الله با اشاره به نیاز به فرآورده های خونی در دراز مدت گفت: با توجه به حس همبستگی هموطنان در صورت نیاز به فرآورده های خونی اولویت با گروه خونی o منفی و بعد گروه های خونی منفی و در درجه سوم گروه o است.
وی تصریح کرد: هموطنان با توجه به اولویت های تعیین شده اقدام به اهدا کنند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۰۷
   معاون درمان وزارت بهداشت: ۲۰ فروند بالگرد به منطقه کرمانشاه اعزام شده است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰ فروند بالگرد برای جابجایی به منطقه کرمانشاه اعزام شده است.
قاسم جان بابایی در محل ستاد مدیریت بحران وزارت بهداشت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا­ وسیما در خصوص اقدامات انجام شده در این ستاد پس از وقوع زلزله دیشب استان کرمانشاه افزود: تمام تجهیزات ارسال شده به­ مناسب اربعین حسینی در استان کرمانشاه جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: دو فروند هواپیمای بیماربر با تیم پزشکی و همکاران پرستار به همراه تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل به منطقه کرمانشاه اعزام شده است.
جان بابایی با بیان اینکه ۴ باب­ بیمارستان صحرایی در منطقه تجهیز شده است گفت: به همه دانشگاه‌های اطراف آماده باش اعلام و تخت‌های اورژانس برای مصدومان احتمالی خالی شده است. 
جان بابایی تاکید کرد: در تهران ۶۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش مصدومان آماده شده ­است.
معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان خدمات خوبی پیش بینی­ و ارایه شده است و کادر پزشکی داوطلب در حال اعزام به منطقه هستند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۰۷
   آبرسانی به ۴ شهرستان استان به صورت سیار انجام می شود

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: بدلیل تأمین آب شرب شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، هرسین و ثلاث باباجانی از سرآب های این شهرها و کدورت آب این سرآب ها، متأسفانه در حال حاضر آبرسانی به این شهرها عمدتاً به صورت سیار صورت می گیرد.
« علیرضا تخت شاهی» مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در مورد آخرین وضعیت آب و فاضلاب استان ناشی از وقوع زلزله دیشب اظهار داشت: خوشبختانه در شهر کرمانشاه مشکل خاصی وجود ندارد اما در شهرستان های سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و گیلانغرب این میزان خسارت بیشتر بوده است.
وی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه آب شرب شهر قصر شیرین و سرپل ذهاب از سرآب گرم سرپل تأمین می شود، آب سراب دچار آلودگی و کدورت شده و این امر باعث شده تا روند آبرسانی به این شهرها مختل شود و از طریق آب معدنی و تنکرهای آب سیار تأمین شود.
وی تصریح کرد: همچنین آب شهرهای گیلانغرب و هرسین نیز از سرآب های موجود در این شهرهای تأمین می شود، که متاسفانه بدلیل زلزله آب این سرآب ها نیز دچار کدورت شده و فعلاً قابل استفاده نیست و به این شهرها نیز از طریق تانکرها آبرسانی می شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: آب ثلاث باباجانی نیز بدلیل از مدار خارج شدن ایستگاه پمپاژ برق نیز با مشکل مواجه شده که بلافاصله یک ژنراتور به منطقه اعزام شده است که امیدواریم تا یکی دو ساعت دیگر با نصب ژنراتور شاهد وصل شدن آب شهر ثلاث باباجانی باشیم.
وی در پایان تأکید کرد: اکیپ های زیادی به مناطق زلزله زده اعزام شده که امیدواریم با رفع کدورت آب سرآب ها بتوانیم تا 48 ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده را دوباره وصل کنیم.

 

تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰) تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند (۲۲ آبان - از ساعت ۹ - ۱۰)


۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۱۰:۰۱
   معاون پرستاری وزارت بهداشت: ۵۰ پرستار به منطقه کرمانشاه اعزام شده اند

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ نفر از پرسنل پرستار برای کمک رسانی به مصدومان به منطقه کرمانشاه اعزام شده اند.
خانم دکتر حضرتی در محل ستاد مدیریت بحران وزارت بهداشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: پرستاران در بیمارستان‌های همدان، کرمانشاه، شیراز و اصفهان برای کمک رسانی به مصدومان حادثه در حال آماده باش هستند.
وی ادامه داد: ۵۰ نفر از پرستاران اتاق عمل و اورژانس صبح امروز به منطقه اعزام شده اند.
دکتر حضرتی با اشاره به آماده باش همه پرستاران گفت: فهرست پرستاران داوطلب برای کمک رسانی به مصدومان آماده است و در صورت نیاز به کادر درمانی بیشتر به منطقه اعزام خواهند شد. 

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۵۶
   هیچ مشکلی درمناطق زلزله زده برای تامین سوخت نداریم

مدیرعامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی گفت: از نخستین ساعات وقوع زلزله در مناطق غربی کشور، تدابیر ویژه برای تامین سوخت انجام شده است و هم اکنون اوضاع در زمینه سوخت رسانی به حالت نسبتا عادی بازگشته است.
سیدمحمدرضا موسوی خواه در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در قصرشیرین چهار جایگاه دچار حادثه شد که در ساعت دو بامداد نخستین جایگاه، ساعت چهار دومین، ساعت هشت صبح سومین و هم اکنون چهارمین جایگاه نیز به مدار بازگشته اند.
وی تصریح کرد: هم اکنون سه جایگاه سیار هجده هزار لیتری توزیع بنزین در قصر شیرین مستقر شده است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی گفت:: پانزده تانکر بنزین و نفت سفید بلافاصله پس از وقوع زلزله از استان همدان به کرمانشاه اعزام شد و بر اساس إعلام مدیران منطقه هم اکنون با کمبود سوخت مواجه نیستیم.
موسوی خواه با اشاره به تشکیل اتاق بحران در شرکت پخش فرآورد‌های نفتی افزود: خوشبختانه به تأسیسات اصلی توزیع سوخت آسیب وارد نیامده است.
وی درباره دلیل ازدحام در مقابل جایگاه‌های سوخت گفت:: به دلیل التهاب اولیه و برودت هوای منطقه، مردم با ترک منازل خود، بهترین مکان برای گذراندن شب را خودرو‌های خود انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث ازدحام در جایگاه‌های سوخت شده بود که در برخی جایگاه‌های صف مراجعان به بیش از یک کیلومتر می‌رسید، اما اکنون شرایط بهتر شده و جریان سوخت رسانی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورد‌های نفتی ادامه داد: دیشب بیش از هشتصد هزار لیتر بنزین تنها در استان کرمانشاه توزیع شده است.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۵۶
   به سد‌ها و تأسیسات نفتی استان آسیبی نرسیده است

زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه خسارتی برای سد‌ها و تأسیسات نفتی استان در پی نداشته است.
امیریان مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گفت: زلزله شب گذشته به ۸ سد و سازه‌های آبی استان آسیبی وارد نکرده است.
همچنین به پالایشگاه‌ها و مراکز پتروشیمی استان نیز آسیبی نرسیده است.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۵۳
   تمام مصدومان سرپل ذهاب به بیمارستان منتقل شده اند

رئیس اورژانس کشور گفت: از شب گذشته تا کنون تمام مصدومان شهرستان سرپل ذهاب از طریق اورژانس زمینی یا هوایی به بیمارستان‌های کرمانشاه منتقل شده اند، اما عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.
پیرحسین کولیوند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: شرایط در منطقه به ثبات رسیده است و بالگرد‌های اورژانس هوایی و هلال احمر در منطقه مستقر هستند.
وی گفت: در حال حاضر تمام نیرو‌های امدادی از هلال احمر، ارتش، سپاه و اورژانس در منطقه حاضرند و ارتش هم بیمارستان صحرایی برپا کرده است، اگر در بیمارستان‌های کرمانشاه با کمبود تخت مواجه شویم، مصدومین را از کرمانشاه به سایر استان‌ها اعزام می‌کنیم.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۳۹
   عزیمت فرمانده کل سپاه به مناطق زلزله زده

فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن گسیل همه‌ی ظرفیت‌های سپاه و بسیج برای کمک به مردم به منظور مدیریت میدانی، عازم مناطق زلزله زده غرب کشور شد.
سردار سرلشکر جعفری برای بررسی روند کمک رسانی مردم زلزله زده، عازم غرب کشور شد.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۳۸
   ابراز همدردی هنرمندان با زلزله زندگان غرب کشور

 جمعی از هنرمندان در پیام‌هایی با زلزله زدگان مناطق غربی کشور همدردی کردند.
زلزله دیشب مناطق غربی کشور بسیاری از مردم را متاثر کرد. جمعی از هنرمندان نیز با انتشار متن‌هایی با زلزله زدگان غرب کشور همدردی کردند.
سعید اقا خانی امیر اقایی، ایرج نوذری، برزو ارجمند، هومن حاج عبدالهی، الهه حصاری، امیر جعفری، سیما تیر انداز، فرهاد آئیش و نسرین مقانلو با پیام هموطن تسلیت و ایران تسلیت هموطنان غرب کشور همدردی کردند.
مهناز افشار نوشت اخبار و عکس‌های زلزله غرب کشور روی سرم اوار شد و مهدی سلطانی نوشت تسلیت به هموطنان و ارزوی بردباری برای آسیب دیدگان این زلزله دلخراش.
نرگس آبیار با انتشار فیلمی همه را به کمک برای بهبود وضعیت زلزله زدگان غرب کشور دعوت کرد و شیلا خداداد از همه خواست که برای مردم سرزمینمان دعا کنیم.
داریوش فرضیایی نوشت قلبم درد گرفت وقتی خبر زلزله کرمانشاه را شنیدم و شهره لرستانی بیت از زلزله و عشق خبر کس ندهد ان لحظه خبر شوی که ویران شده‌ای را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.
پوران درخشنده، حجت اشرف زاده، آتیلا پسیانی، بیژن بنفشه خواه، لیلا بلوکات، پرستو گلستانی و جمعی دیگر از هنرمندان هم با انتشار تصاویر و متن‌هایی زلزله ۷.۳ ریشتری غرب کشور را به هموطنان داغدار و اسیب دیده تسلیت گفتند و برایشان ارزوی صبر و سلامتی کردند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۲۰
   مأموریت رئیس جمهور به جهانگیری: تمام امکانات کشور برای نجات هموطنان گرفتار بسیج شود

در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور به ویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود به وی مأموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوار‌ها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومان حادثه بسیج کند.
در دستور آقای روحانی به معاون اول رئیس جمهور آمده است: پیرو دستوراتی که شب گذشته برای بسیج تمام امکانات موجود کشور و به خصوص استان‌های همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیر آوارها، خدمات درمانی برای مصدومین و تامین احتیاجات لازم هموطنان آسیب دیده به وزیر محترم کشور داده شده، ضروری است با توجه به وسعت این حادثه دردناک که متأسفانه به از دست دادن و یا مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان عزیز به ویژه در استان کرمانشاه منجر شد، جنابعالی ضمن مدیریت عالی موضوع جهت پشتیبانی کامل، مجموعه امکانات دولت و سایر نهاد‌های عمومی، نظامی و تشکل‌های مردمی را در این جهت بسیج نمایید.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۱۵
   پیام تسلیت رئیس مجلس در پی جان باختن جمعی از هموطنان در غرب کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی جان باختن جمعی از هموطنان را در پی وقوع زلزله در غرب کشور به ملت ایران و خانواده‌های حادثه دیدگان تسلیت گفت.
متن پیام آقای علی لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وقوع حادثه غمبار زمین لرزه در غرب کشور که باعث جان باختن و مصدومیت جمعی از مردم عزیز شد موجب تاسف و تاثر گردید.
ضرورت دارد تمامی مسئولان و دست اندرکاران امداد و نجات اعم از دولتی، ارتش، سپاه و بسیج با فوریت و با تمام توان به یاری آسیب دیدگان و در زیر آوارماندگان و مصدومان بشتابند و از همه توان خویش برای امدادرسانی و کمک به مصدومان و مصیبت دیدگان استفاده کنند و به جبران خسارات وارد شده بپردازند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه محنت بار به ملت شریف ایران به ویژه مردم بزرگوار کرمانشاه و خانواده‌های مصیبت دیده و طلب شفای عاجل مصدومان از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای تحمل این مصیبت و کاهش آلام خسارت دیدگان مسألت می‌کنم.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۱۲
   جهانگیری در تماس با استانداران مناطق زلزله زده بر رسیدگی فوری به آسیب دیدگان تاکید کرد

معاون اول رییس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد.
آقای جهانگیری صبح امروز، در پی وقوع زمین لرزه در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام، در تماس با استانداران این سه استان زلزله زده، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، از استانداران استان‌های مذکور خواست با بکارگیری حداکثر توان، بسیج امکانات و با استفاده تمام ظرفیت استان، کمک به حادثه دیدگان و آواربرداری را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و از هیچ گونه تلاش و اقدام در جهت امدادرسانی به مصدومان دریغ نورزند.
استانداران این سه استان زلزله زده نیز در این تماس‌های تلفنی، گزارشی از آخرین میزان خسارات وارده و روند امدادرسانی و آواربرداری به معاون اول رییس جمهور ارائه کردند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۱۱
   فرماندار اسلام آباد: آمار مربوط به فوت شدگان زلزله در اسلام آباد غرب تکذیب شد

افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب گفت: درحادثه زلزله شب گذشته در شهرستان اسلام آبادغرب حدود ۳۵ نفر مصدوم داشتیم که به صورت سرپایی مداوا شدند؛ و ۴۴۰ نفر مصدوم از شهرستان‌های سرپلذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو به بیمارستان اسلام آباد اعزام شدندکه بخشی از آن‌ها تحت مداوا قرار گرفتند و تعدادی از آن‌ها به مرکز استان اعزام شدند.
وی افزود: خوشبختانه هیچگونه فوتی در شهرستان نداشتیم و قویا آمار مربوط به فوت تعدادی از شهروندان اسلام آبادی را تکذیب میکنم.
کریمی در خصوص خسارت‌های وارده به شهرستان گفت: بخشی از منازل مسکونی شهری و روستایی در این حادثه دچار تخریب شده اند.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۱۱
   آمادگی کامل پلیس برای کمک به استان های آسیب دیده از زلزله دیشب | دانلود

سخنگوی ناجا از آمادگی پلیس برای ارائه هرگونه خدمات امنیتی، انتظامی و ترافیکی به آسیب دیدگان زلزله اخیر در استان‌های مرزی کشور خبر داد.
سردار منتظرالمهدی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان حادثه زلزله در استان‌های مرزی کشورمان گفت: پلیس بلا فاصله با بسیج عوامل انتظامی خود در استان‌های آسیب دیده از زلزله در محل حاضر وبا اعزام دو گردان نیرو مشتمل از تیم‌های پلیس‌های تخصصی و همچنین چند فروند بالگرد به‌همراه تجهیزات و امکانات لازم از تهران به کمک هموطنان عزیز شتافتند و تا آخرین لحظه در کنار آنان خواهند بود.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۱۰
   قطعی برق عمدتاً مربوط به شهرستان سرپل ذهاب و روستا‌های اطراف آن است

مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه گفت: همکاران ما که متشکل از ۶ اکیپ استان، ۶ اکیپ پیمانکار و ۱۰ اکیپ دیگر که از استان‌ها و شهر‌های همجوار که مجموعاً ۲۲ اکیپ می‌شوند به شهرستان سرپل ذهاب اعزام شده اند که امیدواریم با وصل کردن پست فوق توزیع بتوانیم هر چه زودتر در مرحله اول برق شهر سرپل ذهاب را وصل کنیم.
«علیمراد مرادی مجد» مدیرعامل شرکت توزیع استان کرمانشاه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) در مورد خسارات ناشی از زلزله به شبکه برق استان اظهار داشت: هم اکنون برق شهرستان سرپل ذهاب قطع است، اما در سایر مناطق استان خوشبختانه مشکل قطعی برق وجود ندارد.
وی افزود: همکاران ما که متشکل از ۶ اکیپ استان، ۶ اکیپ پیمانکار و ۱۰ اکیپ دیگر که از استان‌ها و شهر‌های همجوار که مجموعاً ۲۲ اکیپ می‌شوند به شهرستان سرپل ذهاب اعزام شده اند که امیدواریم با وصل کردن پست فوق توزیع بتوانیم هر چه زودتر در مرحله اول برق شهر سرپل ذهاب را وصل کنیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه خرابی ناشی از زلزله بسیار زیاد بوده، اما امیدواریم بتوانیم حداکثر تا ظهر امروز برق شهرستان سرپل را وصل کنیم.
مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه گفت: همکاران ما و ستاد بحران بلافاصله بعد از وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر خدمات رفاهی اولیه را به این شهر برگردانیم.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۰۱
   گازرسانی در مناطق زلزله زده عصر امروز به روال عادی باز می‌گردد

معاون وزیر نفت: روند گاز رسانی پس از اطمینان از سلامت شبکه و تامین امنیت مردم تا عصر امروز به روال عادی باز می‌گردد.
معاون وزیر نفت در شرکت ملی گاز با تاکید بر این‌که کارشناسان شرکت‌های گاز استانی، نشت یابی در مناطق زلزله‌زده را بررسی کرده‌اند، گفت: روند گاز رسانی پس از اطمینان از سلامت شبکه و تامین امنیت مردم تا عصر امروز به روال عادی باز می‌گردد.
حمیدرضا عراقی، درباره وضع گازرسانی به منازل و اماکن در مناطق زلزله زده در غرب کشور گفت: همه شبکه گازرسانی در غرب کشور روند عادی خود را طی می‌کنند، همچنین از سوی همدان نیز برای مناطق زلزله زده کمک فرستاده‌ایم، که در این میان بیشترین مشکل مربوط به استان کرمانشاه بوده است.
وی افزود: در پی وقوع زلزله در غرب کشور، شرکت ملی گاز ایران دستور توقف فعالیت پالایشگاه گاز ایلام را صادر کرد تا فعالیت این پالایشگاه پس از انجام بازرسی‌های فنی و تأیید نبود مشکلات فنی، ازسرگرفته شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد: گاز در سه شهر مرزی مسیر زلزله در سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و جوانرود را قطع کرده ایم تا عملیات نشت یابی انجام شود.
معاون وزیر نفت ادامه داد: خوشبختانه در زمان وقوع زلزله بیشتر مردم خارج از منازل خود بودند و اتفاق خاصی در امر گازرسانی رخ نداد، با این وجود زمانی که مردم به منازل خود بازگردند در صورتی که گاز منازلشان قطع باشد می‌توانند به شرکت گاز استانی اطلاع دهند تا گاز را وصل کنند، همچنین در صورتی که بوی گاز را استشمام کنند باید به سرعت به شرکت گاز اطلاع دهند.
عراقی تاکید کرد: تا عصر امروز شرایط به روال عادی باز می‌گردد و این قطعی گاز تنها به دلیل حفظ امنیت مردم و بررسی نشت یابی گاز در شهر‌ها است.
مجید بوجارزاده، رئیس روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی گاز نیز در این باره گفت: کارشناسان شرکت‎های گاز استانی در حال بررسی نشت یابی گاز هستند و جدا از شهر‌های یاد شده، در دیگر شهر‌ها هیچ مشکلی از بابت گاز رسانی و تامین سوخت مردم وجود ندارد، استان کرمانشاه نیز از آنجا که بیشترین آمار ریزش منازل را داشته باید پس از اطمینان از سلامت شبکه گازرسانی منازل، جریان گاز دوباره وصل شود.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۹:۰۰
   پیام تسلیت وزیر بهداشت به هم وطنان در پی حادثه زلزله در غرب کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی حادثه زلزله دیشب در مناطق غربی کشور را به هموطنان تسلیت گفت.
پیام دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی به این شرح است:
درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه زلزله دیشب را به ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و ضمن طلب مغفرت و رحمت الهی برای جان باختگان، شفای مجروحان و مصدومان و صبر و تندرستی بازماندگان را از پروردگار متعال خواهانم.
همکاران اینجانب نیز در اورژانس و مراکز درمانی، از لحظه وقوع حادثه مشغول انجام وظیفه و خدمت رسانی بوده و همچنان در آماده باش کامل به سر می‌برند.
امید که با لطف خداوند منان و تلاش نیرو‌های امدادی، شاهد بازگشت هر چه سریعتر آرامش به میهن باشیم و ملت و دولت، دست در دست هم با ایجاد آمادگی‌های لازم، این حادثه را به فرصتی برای مواجهه سازمان یافته‌تر با بلایای طبیعی تبدیل کنند؛ حوادثی که همواره این منطقه و ساکنانش را تهدید کرده و خواهد کرد.

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۶:۳۵
   لغو برنامه رئیس جمهور به علت وقوع زلزله

اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که قرار بود صبح امروز با حضور رئیس جمهور در تهران برگزار شود به علت وقوع زلزله لغو شد.
گفته می‌شود آقای روحانی در تماس با مسئولان ذی ربط در حال پیگیری در زمینه امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله در غرب کشور است.

نظر شما