شناسهٔ خبر: 22460348 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح هر نمازگزار یک کتاب در استان سمنان

خبرگزاری صداوسیما

برنامه های ویژه هفته کتاب و کتابخانی در 85 باب کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اجرا می شود .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی گفت : یکی از مهمترین این طرح ها اهدای کتاب به مساجد با عنوان هر نمازگزار یک کتاب است.
حجت الاسلام محمدرضا حدادیان افزود: توزیع کتاب در کتابخانه های استان، افتتاح دو باب کتابخانه مخزن دار، بازدید از کتابخانه های کانون مساجد، ارسال پیامک با موضوع کتاب وکتابخوانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اهداء نرم افزار مهر مساجد ومعرفی پیامکی کتاب های مفید از  برنامه های دیگر مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی  است.
وی با اشاره به فعالیت 85 باب کتابخانه کانون های مساجد در استان سمنان گفت : از این تعداد  62 کتابخانه مخزن دار است که در کانون های مساجد شهری فعال است و 23 کتابخانه هم در مساجد روستایی خدمات ارائه می کنند.
تعداد اعضای ثابت کتابخانه های کانون مساجد استان سمنان را 14 هزار و 739 نفر بیان کرد و افزود: 249 هزار و 256 جلد کتاب در کتابخانه های کانون مساجد این استان موجود است.
به گفته وی ، علاوه بر کتابخانه های ثابت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان 76 باب کتابخانه باز شهری و روستایی نیز فعال است که دارای 13 هزار جلد کتاب است .
بیستم تا بیست و ششم آبان به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.  

نظر شما