شناسهٔ خبر: 22459787 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خانه مستوفی مرکزی برای رویداد های فرهنگی اثربخش است

مدیر خانه تاریخی مستوفی شوشتر، گفت: با همکاری سازمان های مردم نهاد و جامعه دانشگاهی و انجمن های هنری و فرهنگی خانه تاریخی شوشتر به مرکزی اثر بخش برای رویداد های فرهنگی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق احیای آثار تاریخی، دادبه سلمان با بیان اینکه تجربه حضور گردشگر در خانه مستوفی و دیگر خانه های تاریخی شوشتر نشان داده که گردشگران خارجی بیش از  هر مکان دیگر علاقه مند به اقامت در بناهای تاریخی هستند، افزود: امروز با توجه به فراهم شدن بسترهای لازم برای اقامت در خانه های تاریخی شوشتر متوسط حضور گردشگران از چند ساعت به حداقل سه روز افزایش یافته است.

وی با اشاره به برپایی برنامه ها و رویداد های فرهنگی در خانه تاریخی شوشتر، تصریح کرد: هم اکنون با همکاری برخی سازمان های مردم نهاد، دانشگاه هنر و انجمن های هنری نظیر انجمن هنرهای تجسمی رویداد های اثرگذار فرهنگی و هنری در این خانه تاریخی برگزار می­ شود.

سلمان، ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی نظیر کلاس های تاریخ برخی موسسات فرهنگی در فضای خانه شوشتر سبب شده که این خانه زیبا به عنوان یک مرکز رویداد فرهنگی بتواند اهداف بلند فرهنگی را به منصه ظهور بگذارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ورود هر یک گردشگر ۱۸۰ شغل را به طور مستقیم و غیر مستقیم با خود همراه می سازد، گفت: افزایش درآمد و ایجاد صرفه اقتصادی از مباحث مهمی است که می توان  در چرخه بهره وری بناهای تاریخی آن را دنبال کرد و امیدواریم با توجه بیش از پیش مئولان این چرخه به شکل سازماندهی تری به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیر تاریخی مستوفی شوشتر، افزود: با توجه به تجربه های موفق احیاء بناهای تاریخی سرمایه گذاران بسیاری علاقه مند هستند که از این فرصت های سرمایه گذاری استفاده کنند.

نظر شما