شناسهٔ خبر: 22459438 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کرواسی و سوئیس در آستانه گرفتن جشن صعود

تیم‌های ملی کرواسی و سوئیس امشب می‌توانند به جمع تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی بپیوندند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،امشب سرنوشت 2 تيم ديگر صعودكننده به جام جهاني‌ 2018 در قاره اروپا مشخص خواهد شد. كرواسي و سوئيس كه در جدال رفت موفق به شكست يونان و ايرلندشمالي شدند شانس بالايي براي پيوستن به جمع تيم‌هاي حاضر در روسيه خواهند داشت. 

يونان- كرواسي‌‌؛ يك قدم كوتاه براي بليزرها

معمولاً بازي‌هاي پلي‌آف جدال‌هايي سخت و نزديك است اما كرواسي (ملقب به بليزرها) بعد از روزهاي عجيب در مرحله گروهي انتخابي جام جهاني‌ و بركناري آنته چاچيچ با زلاتكو داليچ بازگشت خوبي داشت. در بازي رفت كروات‌ها از امتياز ميزباني به خوبي استفاده كردند و 4 گل به يونان زدند تا كار براي حريف در بازي برگشت سخت شود. حالا يوناني‌ها براي زدن 3 گل و جبران باخت 4 بر يك بيشتر نیاز به معجزه دارند چراكه كرواسي هم روحيه خوبي دارد و هم آماده است. كرواسي پس از استقلال از يوگسلاوي سابق از انتخابي جام جهاني‌ 1998 وارد اين رقابت‌ها شد و فقط به جام جهاني‌ 2010 نرسيده. كرواسي با ستاره‌هاي بزرگي كه دارد بدون شك جام جهاني‌ را جذاب‌تر خواهد كرد. اين تيم در دوره‌هاي قبل پس از سوم شدن در جام جهاني‌ 1998 در مرحله گروهي حذف شده و مي‌تواند بعد از سپري كردن اين دوره سخت در جام جهاني‌ با اتكا به ستاره‌هايي مثل مودريچ، راكيتيچ، مانژوكيچ، پريشيچ، بروزوويچ، كواچيچ، كراماريچ و كالينيچ دوباره خاطره‌هاي تيمِ 1998 را زنده كند. يونان هم كه افت عجيبي كرده بود دوباره در فوتبال اروپا خودي نشان داد و حتي مي‌توانست به صورت مستقيم به جام جهاني‌ برسد اما از شانس بد آنها در پلي‌آف به كرواسي برخورد كردند و احتمالاً بايد قيد حضور در روسيه را بزنند. پيش از شكست در جدال رفت يونان در 3 بازي قبلي برابر كرواسي يك برد و 2 تساوي كسب كرده بود. 

سوئيس- ايرلندشمالي‌‌؛ صعود با احتياط

از ايرلندشمالي ديگر به عنوان يك تيم درجه چندم در فوتبال اروپا ياد نمي‌شود. بعد از اينكه ارتش سبز و سفيد براي اولين مرتبه در تاريخ به جام ملت‌هاي اروپا رسيد با هدايت مارتين اونيل روند رو به رشد خودش را ادامه داد تا بتواند پس از 32 سال باز هم طعم حضور در جام جهاني‌ را بچشد. ايرلندي‌ها در مرحله گروهي طبيعتاً نمي‌توانستند بالاتر از آلمان قرار بگيرند اما حداقل جمهوري‌چك و نروژ را پشت ‌سر گذاشتند تا براي گرفتن بليت سفر به روسيه بخت خودشان را در پلي‌آف آزمايش كنند. رويارويي با سوئيس براي‌شان قرعه بدي نبود و در خانه هم عملكرد نسبتاً خوبي داشتند اما يك پنالتي بحث‌برانگيز و گل‌نزني مهاجمان باعث شكست يك بر صفر آنها در بلفاست شد. ايرلند كه خيالش بابت صعود راحت شده بود در 2 بازي آخر مرحله گروهي هم به آلمان و نروژ باخت و سومين شكست متوالي‌اش را تجربه كرد. شايد با نگاه به نتايجي كه اخيراً ايرلند گرفته سوئيس را تيم شايسته‌تري براي صعود بدانند. ايرلندي‌ها پس از حضور در جام‌هاي جهاني 1982 و 1986 ديگر به جام جهاني‌ نرسيدند و در پي شكستن طلسم 32 ساله هستند. سوئيس كه در مرحله گروهي تا هفته پاياني بالاتر از پرتغال قهرمان يورو 2016 بود در خانه شانس بالايي براي صعود دارد. البته سوئيسي‌ها بايد محتاط باشند چراكه برد يك بر صفر چندان مطمئن نيست. سوئيس در يورو هم عملكرد خوبي داشت و جالب است بدانيد از يورو 2016 به بعد در تمامي بازي‌هاي رسمي فقط جدال برگشت با پرتغال را باخته‌ است. سوئيس با جام جهاني‌ غريبه نيست و مي‌تواند يازدهمين صعود خودش را جشن بگيرد.

برچسب‌ها:

نظر شما