![نینتندو قصد دارد تا پایان سال مالی آینده ۵۰ میلیون نسخه از سوییچ به فروش برساند نینتندو قصد دارد تا پایان سال مالی آینده ۵۰ میلیون نسخه از سوییچ به فروش برساند](http://gamefa.com/wp-content/uploads/2017/01/Nintendo-Switch_0.jpg)
با فروش چشمگیر کنسول ترکیبی نینتندو سوییچ، شرکت سازنده این کنسول به این فکر افتاده که میزان تولید این کنسول را به منظور فروش بیشتر، افزایش دهد.
شرکت نینتندو با عرضه کنسول ترکیبی سوییچ، موفق شد بخش بزرگی از بازار کنسولهای ویدئویی را تسخیر کند. درحقیقت نینتندو با عرضه این کنسول توانست به میدان رقابت با غولهای بزرگ این صنعت وارد شود و از قضا، رقابت نزدیکی را نیز با کنسولهای پرچمدار شرکتهای سونی و مایکروسافت در اولین سال عرضه خود تجربه کرد. حال این شرکت که توانست توجه بسیاری از بازیبازان را به خودش جلب کند، قصد دارد میلیونها دستگاه دیگر نیز از این کنسول را تولید کند تا رقابت را از این که هست نیز سختتر کند. استقبال گسترده بازیبازان از این کنسول باعث شد که نیننتندو تصمیم به افزایش تولید این کنسول بگیرد.
Wall Street Journal به نقل از منابع زیادی تایید کرده است که شرکت به وجود آورنده سری Mario در حال برنامهریزی است که تا پایان سال مالی آینده بتواند ۲۵ تا ۳۰ میلیون دستگاه دیگر از این کنسول ترکیبی را به فروش برساند. اگر این برنامهها عملی شوند، ما شاهد فروش ۵۰ میلیونی این کنسول در دومین سال عرضه آن خواهیم بود. بهواقع چنین هدفی نیازمند این است که شرکت نینتندو علاوهبر تمرکز روی عناوین فرستپارتی خود، به تولید بیشتر این کنسول نیز توجه داشته باشد تا مانند آنچه که چندی پیش شاهد بودیم، با کمبود آن در قفسه فروشگاهها روبهرو نشویم.
این که مسئولان شرکت نینتندو به فکر افزایش تولید این کنسول افتادهاند و چنین هدف بزرگی را برنامهریزی کردهاند، به پشتوانه استقبال زیاد از این کنسول در ۸ ماهه اول فروشش بوده است که این موضوع نشان از موفقیت این کنسول دارد. اگر بخواهیم مثالی از میزان فروش دیگر کنسولهای شرکت نینتندو نسبت به سوییچ، بزنیم باید اشاره کنیم که کنسول Wii برای رسیدن به میزان فروش ۵۰ میلیون دستگاه، ۳ سال به زمان نیاز داشت. این در حالی است که میزان فروش کلی کنسول Wii U نیز از ۱۳٫۵۶ میلیون دستگاه فراتر نرفت. اگر کنسول ترکیبی سوییچ موفق به فروش ۵۰ میلیون دستگاه تا پایان سال مالی آینده شود، تاریخ ساز شده است چرا که حتی کنسولهای بزرگی مانند پلیاستیشن ۲ و Wii نیز موفق به ثبت چنین رکوردی نشدهاند.
فروش بالای نینتندو سوییچ تا حد زیادی به استراتژیهای شرکت نینتندو وابسته بود. این شرکت با درسهایی که از کنسولهای نهچندان موفق سالهای اخیر خود گرفت، توانست کنسول جدید خود را طراحی کند که با عرضه آن در بازار، موفق به بهدست آوردن موفقیتهای بزرگی در این زمینه شد. این شرکت با ساخت سوییچ بار دیگر به بازار کنسولهای ویدئویی بازگشت. بازگشتی که میتواند برای همه شرکتهای فعال در این زمینه یک درس بزرگ باشد. این شرکت نشان داد که با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، میتوان به موفقیتهای زیادی رسید. نینتندو سوییچ را میتوان برگ بنده شرکت نینتندو دانست که با زیرکی هر چه تمامتر در بهترین زمان به بازار عرضه شد. زمانی که هیچکس فکر نمیکرد رقیب جدیدی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان پیدا شود، سوییچ با عرضه خود تمامی معادلات را به هم ریخت و بخش بزرگی از بازار کنسولهای ویدئویی را به خودش اختصاص داد.