شناسهٔ خبر: 22435592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تسهیلات به متقاضیان کتاب فروشی اختصاص می یابد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کسانی که تمایل به راه اندازی کتاب فروشی دارند می توانند تسهیلات دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تبریک فرا رسیدن هفته کتاب به خبرنگار شبستان گفت: بوستان کتاب در زاهدان و چابهار احداث می شود.

 

وی افزود:  نواخته شدن زنگ مطالعه در مدارس، برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب، تجلیل از خیران و فعالان این عرصه، معرفی نویسندگان و ناشران به صدا و سیما، برگزاری جشن کتاب و رونمایی از آثار جدید در شهرهای مختلف، طرح توسعه، تجهیز و ساخت کتابخانه، رقابت های کتابخوانی و اجرای طرح نذر کتاب از جمله برنامه های پیشنهادی این اداره کل برای برگزاری در هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از انتشار فراخوان چهارمین کتاب منتخب سال خبر داد و ادامه داد: نمایشگاه کتاب استان، اسفندماه در زاهدان برگزار می شود.

 

مسگرانی تصریح کرد: علاوه بر نمایشگاه کتاب استان، سه نمایشگاه استاندارد دیگر در زابل، ایرانشهر و چابهار با اختصاص یارانه کتاب برگزار می شود.

 

وی افزود: سال گذشته با تخصیص حدود 100 میلیون تومان اعتبار، کتاب هایی از ناشران استان خریداری شده است و  نیز با اختصاص 200 میلیون تومان نیز  کتاب هایی از انبار کتاب معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدارس، ادارات، مراکز علمی و موسسات توزیع شده است.

 

نظر شما