شناسهٔ خبر: 2243109 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

براي کسب طلاي اينچئون 70 ميليون وام گرفتم!

دارنده مدال‌هاي طلا و نقره بازي‌هاي پارا‌آسيايي گفت: براي کسب مدال طلاي اين مسابقات 70 ميليون تومان از بانک وام گرفتم.

صاحب‌خبر -

علي محمد‌ياري با اشاره به مشکلاتش براي حضور و موفقيت در بازي‌هاي پارا‌آسيايي اينچئون گفت: بعد از ناکامي و کسب عنوان چهارم در گوانگجو 4 سال براي موفقيت در اين رقابت‌ها بي‌وقفه تمرين کردم و چيزي حدود 100 ميليون تومان هزينه کردم تا رکورد جهان را در پرتاب ديسک جابه‌جا کنم. مجبور شدم براي تامين هزينه‌هاي تمرين و آماده‌سازي 70 ميليون تومان از بانک وام بگيرم که هنوز مقروض هستم. خدا را شکر که با دعاي خير مردم و کمک خداوند موفق به کسب دو مدال و جابجايي رکورد جهان شدم.

وي ادامه داد: فکر مي‌کردم اگر رکورد جهان را بشکنم تشويق خواهم شد، اما نه تنها تشويقي در کار نبود بلکه حتي مسئولان ورزش استان تهران هيچ تماسي حداقل براي روحيه دادن و پرسيدن حالم هم با من هم نگرفتند؛ اين در حالي است که ساير استان‌ها از ورزشکارانشان حمايت‌هاي خوبي مي‌کنند، اما در استان تهران بهايي به ورزشکاران داده نمي‌شود. با اين شرايط ديگر انگيزه و علاقه‌اي براي ادامه ورزش باقي نمي‌ماند.

دارنده مدال برنز پارالمپيک لندن تصريح کرد: در دولت قبلي شاهد برطرف شدن برخي تبعيض‌ها و يکسان شدن جوايز بوديم که بهترين دوران ورزشي ورزشکاران جانباز و معلول بود، اما در اين دوره همچنان شاهد تبعيض بين ورزشکاران سالم و معلول هستيم؛ در حالي‌که به طلايي‌هاي بازي‌هاي آسيايي 5 هزار دلار پاداش نقدي اهدا مي‌شد، اما به ورزشکاران پارا‌آسيايي تنها 1000 دلار پاداش دادند که اميدواريم وزارت ورزش حمايت بيشتري از ما داشته باشد.

محمدياري افزود: از طرفي مسابقات جهاني دووميداني در قطر را پيش رو داريم که با حضور 1400 ورزشکار از 210 کشور جهان در سطح فوق‌العاده بالايي برگزار مي‌شود. نمي‌دانم با اين روحيه پايين چطور مي‌خواهم ادامه دهم و عملا انگيزه‌اي براي ادامه ورزش حرفه‌اي و قهرماني ندارم و تنها اصرار و حمايت‌هاي خانواده‌ام باعث ادامه کار شده است.

وي در خصوص وعده‌هاي سجادي معاون وزير ورزش و جوانان گفت: سجادي وعده داده بود که اگر ورزشکاري موفق به شکستن رکورد جهان شود علاوه بر پاداش مصوب، 30 سکه جداگانه نيز پرداخت خواهد شد که اميدواريم به اين وعده عمل شود چرا که اگر اينطور نشود انگيزه‌اي براي ادامه ورزش باقي نمي‌ماند.

محمد‌ياري با انتقاد از عملکرد مسئولان ورزش استان تهران گفت: سال‌هاست که کوچکترين حمايتي از ورزشکاران استان، بخصوص جانبازان و معلولين نمي‌شود؛ حتي حرف ما را هم گوش نمي‌دهند چه برسد به اينکه اجازه ‌دهند به صورت حضوري مشکلاتمان را بازگو کنيم؛ در حالي‌که پيام رهبري نشان مي‌دهد کار ورزشکاران معلول چه ارزشي داشته است. مردم هم که در کوچه و خيابان همه خوشحال هستند، اما متاسفانه مسئولان ورزش استان تهران برخلاف اين موضوع رفتار مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: استاندار تهران هم هيچ حرکتي براي حمايت از ورزشکاران استان انجام نمي‌دهد در حالي که ساير استان‌ها ورزشکارانشان را حمايت و تجليل مي‌کنند، اما تهران با اينکه نام پايتخت را يدک مي‌کشد کوچکترين حرکتي انجام نداده است. اميدوارم مسئولان ورزش هرچه سريعتر پاداش‌هاي ما را بدهند تا بدهي‌هاي‌مان را پرداخت کنيم و براي مسابقات پيش رو آماده شويم چرا که ديگر توانايي قرض کردن و وام گرفتن را نداريم.

فارس

نظر شما