شناسهٔ خبر: 2239336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آلمان: دليلي براي خوشبيني درباره پايان بن بست اوکراين وجود ندارد

صاحب‌خبر - ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/08/27
وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه اعلام کرد هیچ دلیلی برای خوش بینی در خصوص پایان بن بست کنونی میان روسیه و اوکراین وجود ندارد.
«فرانک والتر اشتاینمایر» وزیر امور خارجه آلمان که به مسکو سفر کرده است در این باره گفت همه طرفین باید برای اجرای موافقتنامه آتش بسی که در ماه سپتامبر به امضا رسید تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، اشتاینمایر در کنفرانس خبری مشترک خود با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: «با توجه به شرایط کنونی هیچ دلیلی وجود ندارد که خوش بین باشیم. در شرایط کنونی شاهد آن هستیم که فرآیند صلحی که پیشتر آغاز شد، ظاهرا نمی تواند به خودی خود عملکرد مثبتی داشته باشد. ما باید به سختی تلاش کنیم تا مردم را متقاعد کنیم.»
وزیر خارجه آلمان همچنین در اشاره به حوادث اخیر در اروپا اعلام کرد اروپا اکنون بر سر یک دوراهی قرار دارد. وی گفت: «اکنون 25 سال از برداشته شدن دیوار برلین می گذرد و ما بار دیگر به جای گفتگو شاهد خودداری از گفتگو، به جای تبادل شاهد انسداد و به جای همکاری شاهد تقابل هستیم.»
این نخستین سفر اشتاینمایر به مسکو از ماه فوریه گذشته محسوب می شود.
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ145 / 172

نظر شما