شناسهٔ خبر: 22379335 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

چابک سازی، ادغام واحدها و به کارگیری ایثارگران در اولویت برنامه‌های سازمان اقتصادی کوثر باشد

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم چابک سازی و ادغام واحدها در سازمان اقتصادی کوثر گفت: در بخش نیروی انسانی این سازمان باید از نیروی انسانی توانمند شاهد و ایثارگر استفاده شود .

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه شنبه 16 آبان ماه در مجمع عمومی سالیانه سازمان اقتصادی کوثر با تاکید بر اهمیت حوزه‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در ابتدای شروع به خدمت در بنیاد، مقام معظم رهبری بر اهمیت توجه به حوزه‌های اقتصادی تاکید داشتند و این موضوع همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنیاد بوده است .
وی افزود: بر همین اساس تغییراتی در ساختارهای اقتصادی بنیاد انجام شد که یکی از آن‌ها تفکیک بخش اموال و املاک از سازمان اقتصادی کوثر بود که نتایج خوبی در پی داشت و نظارت بر فعالیت‌ها را آسان‌تر و دقیق‌تر کرد. سازمان اقتصادی کوثر یکی از گسترده‌ترین سازمان‌های بنیاد است و تلاش کرده‌ایم هیئت مدیره این سازمان را بر اساس تعلق به خانواده ایثارگران تعیین کنیم تا فعالیت‌ها با اهداف بنیاد همسوتر شود .
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر از نظر فعالیت دارای شرایط مناسبی است افزود: البته نباید به همین شرایط قانع شد و همواره باید برای رسیدن به جایگاه ممتاز تلاش کرد، زیرا این مجموعه متعلق به ایثارگران است و باید در خور نام و شأن این عزیزان باشد .
معاون رییس جمهوری با تاکید بر لزوم چابک سازی در سازمان اقتصادی کوثر گفت: این چابک سازی در بخش شرکت‌ها باید به صورت ادغام مجموعه‌های مرتبط اعمال شود. در بخش نیروی انسانی نیز باید از به کارگیری نیروهای بازنشسته پرهیز کرد و در جذب نیروها از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر استفاده کرد .
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان بر لزوم حرکت سازمان اقتصادی کوثر در مسیر تحقق کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .
محمد جواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این جلسه با بیان اینکه در سازمان اقتصادی کوثر اهتمام خوبی به سیاست های کلی و اسناد بالادستی اقتصادی وجود دارد افزود: در این مجموعه هم در اصول اجرایی کارها و هم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی صورت گرفته است. همچنین در بخش مطالعاتی نیز فعالیت‌های این سازمان قابل توجه بوده است .
وی افزود: گزارش ارائه شده از فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر نشان دهنده فعالیت خوب و متمایز این مجموعه است، اما باید توجه بیشتری به بخش‌های ناکارآمد این سازمان نیز صورت بگیرد و رویکرد اجرایی بر اساس چابک سازی باشد .
ایروانی تاکید کرد: به نظر می‌رسد تعدد حوزه‌های فعالیت سازمان اقتصادی کوثر باید کاهش یابد تا توجه متمرکزی بر چند حوزه خاص صورت بگیرد و سودآوری افزایش یابد .
در این جلسه گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال گذشته سازمان اقتصادی کوثر از سوی نمایندگان موسسه مفید راهبر قرائت شد که بر اساس آن عملکرد این سازمان «مطلوب» ارزیابی شد .
همچنین در این جلسه گزارش حسابرسی، صورت‌های مالی ارائه شده و گزارش بازرس تصویب شد و مقرر شد موسسه مفید راهبر برای سال مالی آینده نیز عهده دار حسابرسی سازمان اقتصادی کوثر باشد .
در این جلسه سید منصور میرمرادی رییس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر، محمدرضا اسکندری عضو هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، حسین گروسی و هوشنگ احمدپور سامانی اعضای هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر، افشین سفاهن سرپرست اداره کل بررسی های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین سازمان اقتصادی کوثر حضور داشتند .

نظر شما