شناسهٔ خبر: 22372463 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ: تهدید کره شمالی پاسخی جهانی می طلبد

رئیس جمهور آمریکا گفت کره شمالی تهدیدی جهانی است که پاسخی جهانی می طلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک حضور پیدا کردند.

  • کره شمالی تهدیدی جهانی است که پاسخی جهانی می طلبد

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با مون جائه این مدعی شد سه ناو هواپیمابر و یک زیردریایی اتمی نزدیک کره شمالی داریم .امیدوارم که مجبور به استفاده از انها نشویم .

ترامپ اعلام کرد آماده است در صورت لزوم از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده کند. ما نمی توانیم به کره شمالی اجازه دهیم همه چیزهایی را که ساخته ایم تهدید کند. چیزهایی که با هم ساخته ایم و به آن می بالیم. اتحاد ما بیش از هر زمان دیگری برای صلح و امنیت در شبه جزیره کره و اقیانوس هند-اقیانوس آرام مهم است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما نمی توانیم به کره شمالی اجازه دهیم همه چیزهایی را که ساخته ایم تهدید کند. چیزهایی که با هم ساخته ایم و به آن می بالیم. اتحاد ما بیش از هر زمان دیگری برای صلح و امنیت در شبه جزیره کره و اقیانوس هند-اقیانوس آرام مهم است.به همین دلیل است که مایک پنس، معاون رئیس جمهوری و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع در سال اول ریاست جمهوری من به سئول سفر کرده اند. کره شمالی شش آزمایش هسته ای انجام داده است و آزمایش های موشکی آن تنها تهدیدی ضد مردم کره جنوبی محسوب نمی شود بلکه تهدیدی برای همه مردم جهان است. ما با یکدیگر با اقدامات کره شمالی مقابله می کنیم و مانع از آن می شویم که دیکتاتور کره شمالی میلیون ها تن از مردم بیگناه را تهدید کند. وی در حقیقت بسیار بی دلیل، جان میلیون ها تن را تهدید می کند. کره شمالی تهدیدی جهانی است و اکنون زمان آن فرا رسیده است که با عزمی راسخ و فورا وارد عمل شویم. همه کشورها باید به قوانین شورای امنیت سازمان ملل تن دهند و به طور کامل تجارت با کره شمالی را متوقف کنند. این قابل قبول نسیت که کشوری، رژیمی را مسلح کند و به آن کمک مالی کند که روز به روز خطرناک تر می شود.

  • اتحاد واشنگتن و سئول محکم‌تر از همیشه است

 رئیس جمهوری آمریکا گفت در دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی درباره مسائل گسترده اقتصادی و امنیتی گفتگو کرد.
وی گفت :« ما در گفتگوهای خود از جمله درباره روابط تجاری دوجانبه و چگونگی مقابله با تهدید هسته ای کره شمالی ضد کره جنوبی و همه جهان گفتگو کردیم. این یک مشکل جهانی است. کره جنوبی بیش از یک متحد معمولی برای آمریکا است، ما دولت و شریک هستیم ما در کنار هم جنگیده ایم و برای صلح پایدار تلاش بسیار کرده ایم من مطمئنم ما قادر هستیم به توافق تجاری منصفانه و آزاد دست یابیم.»

  • روسیه و چین از کره بخواهند برنامه هسته ای اش را متوقف کند 

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود گفت: روسیه و چین باید از کره شمالی بخواهند به برنامه هسته ای اش پایان دهد. چین نقش «بسیار مفیدی» در خصوص کره شمالی ایفا کرد.

  • رئیس جمهور کره جنوبی: تحریم ها و اعمال فشار به کره شمالی باید متمرکز شود

مون جائه-این رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده است که بر ضد کره شمالی بر تحریم‌ها و اعمال فشار متمرکز شویم.

  رئیس جمهوری کره جنوبی در این کنفرانس خبری گفت سفر ترامپ به کره جنوبی اولین سفر یک رئیس جمهوری آمریکا به آن کشور ظرف 25 سال گذشته محسوب می شود. و ترامپ همچنین اولین رهبر خارجی است که از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری، مهیمان من می شود. دیدار من و ترامپ به توسعه روابط دوستانه و همبستگی میان دو کشور کمک می کند.
ما امروز درباره روابط دوجانبه و همچنین حل مساله کره شمالی از طریق مسالمت آمیز گفتگو کردیم. 

وی گفت:  سران هر دو کشور آمریکا و کره جنوبی بر حل و فصل مسالمت آمیز بن بست هسته‌ای کره شمالی تأکید دارند.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه نشست خبری مشترک امروز خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت:
بر اساس چنین رویکرد مشترکی که میان دو کشور ما وجود دارد، ما به تلاش هایمان برای رسیدن به راه حلی صلح آمیز و اساسی برای مسئله کره شمالی ادامه خواهیم داد. ما به حفظ همکاری های نزدیک با جامعه بین الملل، از جمله کشورهای همسایه خواهیم پرداخت. از صمیم قلبم امیدوارم سفر رئیس جمهور ترامپ به اینجا نقطه عطفی در جهت اوضاع در شبه جزیره کره به گونه ای پایدار باشد. امروز رئیس جمهور ترامپ و من از پایگاهی بازدید کردیم که مکانی نمادین برای نشان دادن آینده اتحاد مستحکم آمریکا و همچنین مشارکت کره در این اتحاد است. همان طوری که سخنانی تشویق آمیز برای سربازان وظیفه کره ای و آمریکایی ایراد کردیم، آنچه ما را به درک هدف مشترکمان سوق می دهد، احساس ما نسبت به دوستی محکمی است که میان اتحاد آمریکا و کره وجود دارد.

نظر شما