شناسهٔ خبر: 22369235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آمادگی شهرستان شوش برای میزبانی 100 هزار زائر در روز اربعین

استان‌ها > خوزستان - ایرنا نوشت: سرپرست فرمانداری شوش گفت: با بسیج امکانات و تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی این شهرستان برای میزبانی و اسکان بیش از 100 هزار زائر در روز اربعین آمادگی دارد.

صاحب‌خبر -

مردم شهرهای مختلف استان خوزستان طبق یک سنت دیرینه در روز اربعین حسینی با اجتماع در حرم حضرت دانیال (ع) در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان به عزاداری و سوگواری می پردازند.

جمعیت اجتماع کننده در شهرستان شوش در روز اربعین شامل کاروان های عزادار ، هیات ها و دسته های عزادار شهرهای مختلف استان خوزستان تا 100 هزار نفر نیز تخمین زده می شود.

حرکت کاروان های عزادار حسینی از روستاها و شهرهای مختلف استان خوزستان با پای پیاده به سمت شهر شوش و حرم حضرت دانیال (ع) از روز چهارشنبه ( فردا ) آغاز می شود.

عدنان عزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بسیج امکانات و مشارکت خوب اقشار مختلف مردم ، این شهرستان برای میزبانی زائران در روز اربعین آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه برای میزبانی ، اسکان و پذیرایی از 100 هزار زائر در شب و روز اربعین حسینی در شهرستان شوش امکانات پیش بینی شده افزود: 150 مدرسه، حسینیه و مسجد برای اسکان زائران اربعین در شوش پیش بینی و آماده شده ضمن اینکه عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این شهرستان نیز 100 منزل شخصی نیز را به اسکان کاروان ها اختصاص داده اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش گفت: تمهیدات لازم در زمینه تامین آب شرب بهداشتی زائران نیز فراهم شده و در این راستا علاوه بر تامین منابع آب آشامیدنی ، بیش از 30 هزار بطری آب بسته بندی شده از سوی دستگاه های اجرایی برای توزیع بین عزاداران ابا عبدالله حسین(ع) در شوش تامین شده است.

غزی گفت: در طول مسیر پیاده روی زائران به سمت شهر شوش نیز موکب های مردمی بسیاری به صورت خودجوش برپا شده است تا از زائران حرم حضرت دانیال (ع) در شب و روز اربعین پذیرایی کنند.

مردم شهرستان شوش در راستای خدمت رسانی به زائران کربلای معلا 350 موکب در مسیر تردد آنها برپا کرده اند و شبانه روز به زائران عتبات عالیات خدمت رسانی می کنند.

ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شوش همچنین منازل خود را به محل اسکان و پذیرایی از زائران کربلای معلا اختصاص داده اند.

شهر زیارتی باستانی شوش با وجود حرم حضرت دانیال(ع) دارای ظرفیت های فرهنگی مذهبی بسیاری است. 

 

46

برچسب‌ها:

نظر شما