شناسهٔ خبر: 22348616 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه هسته‌ای کره شمالی تهدیدی برای جهان

رئیس جمهور آمریکا در توکیو با اعلام براینکه برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ تهدیدی برای جهان است گفت: دوره «صبر استراتژیک» در مقابل پیونگ یانگ به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

برنامه هسته‌ای کره شمالی تهدیدی برای جهانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه از توکیو؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تهدیدی برای جهان توصیف کرد.
رئیس جمهور آمریکا گفت: برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی تهدیدی برای جهان متمدن،  صلح و ثبات بین المللی است.

ترامپ ادامه داد:  سهل‌انگاری‌های 25 سال گذشته ما را به این شرایط (خطرناک) کشانده است.
وی گفت: برخی (با حالتی منتقدانه) گفته اند، لفاظی های من (درباره کره شمالی) بسیار قوی است، اما نگاه کنید با لفاظی های بسیار ضعیف در خلال 25 سال گذشته، چه اتفاقی افتاده است. نگاه کنید اکنون ما در چه شرایطی قرار داریم.

ترامپ افزود: نخست وزیر آبه داستان های فاجعه بار جوانان ژاپنی را نیزب برای من تعریف کرد که کره شمالی در خلال سال های متمادی، آن ها را ربوده است.

ترامپ درباره  تیراندازی مرگباری که در تگزاس اتفاق افتاد نیز اعلام کرد: در این خصوص مسئله محدود کردن در اختیار داشتن سلاح مطرح نیست بلکه مسئله سلامت روانی عامل تیراندازی مطرح است.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن  نیز در این  کنفرانس مطبوعاتی  اعلام کرد: ژاپن در صورت لزوم، موشک‌های کره شمالی را سرنگون خواهد کرد.
در شرایطی که در ماه‌های اخیر دو موشک کره شمالی از فراز جزیره هوکایدو در شمال ژاپن عبور کرده است، نخست وزیر ژاپن گفت: در صورت لزوم این موشک‌ها را سرنگون خواهیم کرد و در چنین حالتی ژاپن و آمریکا همکاری نزدیکی با یکدیگر خواهند داشت.

نظر شما