شناسهٔ خبر: 22322378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران درپاکستان؛

مشکل تردد زائران اربعین از مرز تفتان به زودی رفع می شود

اسلام آباد - ایرنا - سفیر ایران در پاکستان گفت: مشکل مربوط به تردد زائران اربعینی پاکستان از مرز تفتان کشورمان به زودی به طور کامل رفع می شود.

صاحب‌خبر -

مهدی هنردوست روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح اقدامات دولت ایران و پاکستان برای رفع مشکلات زائران اربعینی پاکستان برای عبور از مرز تفتان و ورود به ایران، گفت: پس از پیگیری ها و مذاکرات سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و دیگر مسوولان کشورمان با مقامات و مسئولان پاکستانی در سطح دولت مرکزی در اسلام آباد و مسئولان ایالت بلوچستان، خوشبختانه مشکل مربوط به تردد زائران پاکستانی به جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و عزیمت به عراق در منطقه مرزی تفتان تا حدود زیادی رفع شده است.
وی اضافه کرد:زائران پاکستانی به تدریج در حال ورود به جمهوری اسلامی ایران هستند و امید می رود با تداوم همکاری طرف پاکستانی به ویژه مسئولان ایالتی در منطقه مرزی، طی ساعات و روزهای آتی روند تردد زائران شیعه به کشورمان حالت عادی به خود گرفته و با سرعت بخشی این روند، زائران پاکستانی بتوانند توفیق حضور در برنامه باشکوه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و زیارت اباعبدالله الحسین (ع) را به دست آورند.
سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به آن باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر منزل مقصود پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و شبی را در این استان سپری می کنند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد.
به گفته رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان افزون بر 150 هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات از ابتدای امسال تاکنون از مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده اند.
شبد**6125*9122*سیدبهادر حسینی* انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*

نظر شما