شناسهٔ خبر: 2230250 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج هزار میلیاردریال برای درمان بیماران دیابتی مازندران صرف می شود

ساری-ایرنا-معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پنج هزار میلیارد ریال برای هزینه مستقیم درمان بیماران دیابتی مازندران وعوارض ناشی از آن هزینه می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' نادر آهنگر ' روز سه شنبه در همایش دیابت مازندران که در ساری برگزار شد ، اعلام کرد: هزینه تامین دارو ، بستری در بیمارستان ، آزمایشگاه وکنترل روند بیماری و هزینه ویزیت پزشکان مختصص از جمله هزینه های مستقیم درمان بیماران دیابتی مازندران است که سال گذشته این رقم پرداخت شده است .

وی که تعداد بیماران دیابتی شناسایی شده مازندران را 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت : دو مرحله طرح غربالگری دیابت در روستاهای مازندران در سالهای 83 و 87 اجرا و 36 هزار بیمار دیابت شناسایی شدند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد : هم اکنون این بیماران دیابتی روستاها زیر نظر 330 پزشک خانواده مستقر در روستاها بصورت مداوم کنترل ومراقبت می شوند .

وی از خرید و تامین دستگاه تست قند خون (گلوکومتر) برای تحویل به مراکز و خانه های بهداشتی روستایی مازندران بعنوان گام بعدی دانشگاه علوم پزشکی بمنظور کنترل بیماری دیابت در استان نام برد .

آهنگر روند ابتلا مردم شهرهای مازندران به دیابت را دو برابر روستاها دانست و گفت: غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی شهرهای استان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارد .

وی اضافه کرد : این مرحله از طرح شناسایی بیماران دیابتی با همکاری پزشکان خانواده شهری مازندران اجرا خواهد شد تا روند این بیماری کنترل شود .

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد : همچنین میزان ابتلای زنان به دیابت دو و نیم برابر بیشتر از مردان است که نیاز به توجه هر چه بیشتر این قشر به مراقبت و کنترل بروز این بیماری را می طلبد .

وی از چاقی و اضافه وزن بعنوان عامل اصلی بیماری دیابت نام برد و گفت:بیشتر از 50 درصد مردم مازندران چاق هستند که می بایست این روند کنترل شود .

دراین همایش تعدادی از متخصصان رژیم تغذیه و ورزش و غدد به بیان مسائل پیرامون چگونگی کنترل بیماری دیابت و کاهش عوارض ناشی از آن پرداختند.ک/2

7329/506

نظر شما