شناسهٔ خبر: 22295386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

رییس جمهور آمریکا به تعهدات بین المللی اعتنایی ندارد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: رییس جمهور آمریکا نه تنها پایبند به برجام نبوده، بلکه به تعهدات بین المللی نیز اعتنایی قائل نیست.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به یاوه‌گویی‌های اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران گفت: این اظهارات سخیفانه نشان از ضعف و انفعال سران آمریکا در مقابله با اراده ملت ایران است.

وی با تأکید بر این‌که شورای عالی امنیت ملی باید با صدور بیانیه، موضع انقلابی ملت ایران را درخصوص یاوه‌گویی‌های ترامپ اعلام کند، خاطرنشان کرد: باید به این حقیقت مهم ایمان داشت که استکبار پدیده‌ای خاص این روزها نیست بلکه همیشه بوده و مبارزه با آن همیشگی، باور دینی و اعتقادی است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری اظهار داشت: پوتین که برای چندمین بار طی سفر به ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کند؛ همچون رهبر انقلاب بر تکیه به توان داخلی برای مقابله با تحریم های غربی تأکید داشته است.

وی با بیان این‌که ملت ایران در سایه تحریم‌های اقتصادی به خودکفایی در عرصه‌های مختلف رسیده است، افزود: تولیدکننده داخلی باید به دنبال ارتقای کیفی محصول نهایی و کاهش قیمت تمام شده کالای ایرانی باشد، تا بتواند با نمونه خارجی رقابت کند، از سوی دیگر فرهنگ‌سازی در راستای اقتصاد مقاومتی را نیز بایستی مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تاریخی 13 آبان و ضرورت عبرت‌آموزی از دشمنی سران آمریکا با ملت ایران اظهار داشت: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فرصتی دوباره برای فریاد مرگ بر شیطان بزرگ است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آنان که به اشتباه دل به رفع تحریم‌ها از راه مذاکره با آمریکا داشتند، امروز می بینند که رییس جمهور این کشور نه تنها پایبند به برجام نبوده، بلکه به تعهدات بین المللی نیز اعتنایی قائل نیست.

وی با اشاره به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسأله بدعهدی آمریکا خاطرنشان کرد: صداقت آمریکایی جز جنگ و خونریزی ثمری نداشته است، رهبری فرمودند که مخالف مذاکره نیستند اما آمریکا نیز قابل اعتماد نبوده، همان مسأله‌ای امروز شاهد آن هستیم.

امام جمعه تبریز هرگونه عقب‌نشینی در برابر زیاده‌خواهی غرب را عامل عقب‌ماندگی دانست و افزود: آن عده که تصور می کنند؛ اگر کوتاه بیاییم مشکلات با آمریکا حل خواهد شد، بدانند که کوتاه آمدن آمریکا را گستاخ‌تر کرده و باعث از بین رفتن استقلال ایران می‌شود.

نظر شما